Великобритания ще увеличи контрола върху търсачката "Гугъл"

Британският регулатор на конкуренцията предлага да даде "стратегически пазарен статус" на компанията "Гугъл" с цел да й предостави по-голям контрол върху това как американският технологичен гигант оперира услугите за търсене.
Комисията по конкуренция и пазари (CMA) заяви, че обозначението, което е първото, предложено в рамките на новия режим за големи технологични компании, ще позволи на регулатора да накара "Гугъл" да осигури по-справедливо класиране на бизнесите в търсенето с "Гугъл". |
Регулаторът цели да улесни потребителите да достъпват конкурентни търсачки, с цел прозрачност и контрол за публикуващите, чието съдържание излиза в резултатите на търсенето, ако мярката бъде придвижена през октомври.
"Гугъл" също така ще трябва да направи данните си преносими в по-голяма степен с цел да се помогне на новите бизнеси да предоставят иновативни продукти на пазара.

Техногиганти не искат регулации за изкуствения интелект в идните 10 години
"Гугъл" ще бъде първата компания с новия статус, откакто регулаторът получи правомощия тази година.
Главният изпълнителен директор на CMA Сара Кардел заяви, че "Гугъл", който отговаря за над 90% от заявките за търсене във Великобритания, има огромен принос. Регулаторът обаче е на мнение, че този вид услуги могат да бъдат направени по-конкурентни и иновативни.
CMA е създала пътна карта за бъдещи действия срещу "Гугъл".
"Тези целенасочени и пропорционални действия ще дадат на британските бизнеси и потребители по-голям избор и контрол върху начина, по който взаимодействат с услугите за търсене в "Гугъл". В допълнение ще се отворят по-големи възможности за иновации в целия технологичен сектор на Обединеното кралство и икономиката като цяло", каза тя.
"Гугъл" заяви, че ходът може да има значителни последици за бизнеса и потребителите във Великобритания.
Загрижени сме, че обхватът на съображенията на CMA остава широк и нефокусиран, като се обмислят интервенции, преди да бъдат предоставени каквито и да било доказателства.
CMA заяви, че планира и други действия, за да се справи с по-сложни въпроси за по-дълъг период от 2026 г., като например опасенията за отношението на "Гугъл" към конкурентните специализирани фирми за търсене и прозрачността и контрола в рекламирането в търсенето.