Този "протеинов бум" се дължи на сериозен протеинов дефицит, установен при 73% от населението, както и на ниската консумация на месо, продиктувана от религиозни и финансови причини.
В Индия се наблюдава нова тенденция в храненето – все по-голямо търсене на продукти, обогатени с протеин.
Този "протеинов бум" се дължи на сериозен протеинов дефицит, установен при 73% от населението, както и на ниската консумация на месо, продиктувана от религиозни и финансови причини."Макдоналдс" е един от пионерите на тази тенденция.
В своите ресторанти в Южна Индия веригата пусна вегетарианска протеинова филийка като добавка към бургерите.Този иновативен продукт, разработен съвместно с индийски учени, се радва на огромна популярност и често се изчерпва, което показва голямото търсене на подобни продукти. "Амул", най-големият производител на млечни продукти в Индия, също влезе на пазара.
Компанията използва огромното количество суроватка (страничен продукт от производството на сирене), за да създава и предлага високопротеинови версии на своите традиционни продукти като мътеница, сладолед и хлябове.Стартъпи също са част от тази вълна. Един такъв пример е компанията "СуперЮ", подкрепена от боливудската суперзвезда Ранвир Сингх.
Тя продава милиони бройки протеинови чипсове, въпреки че са по-скъпи от обикновените.Пазарът се движи от агресивни маркетингови кампании, в които участват знаменитости като филмови звезди и играчи на крикет.
Рекламите в социалните мрежи, насочени към младото население, представят протеините като важна част от ежедневието, а не просто като добавка за спортисти.Въпреки че голяма част от тези продукти са насочени към по-платежоспособните градски потребители, индийските учени работят за включването на протеини в по-традиционни и достъпни храни, за да се реши проблемът с недохранването в селските райони.