Европа облекчава още американския внос, за да намали митата за колите

Европейската комисия ще предложи до края на седмицата премахване на вносните мита върху американските индустриални стоки - условие за намаляване на митата върху европейските автомобили и части за тях, изнасяни за САЩ.
Ангажиментът се съдържа в политическата декларация, уреждаща новите търговски отношения между ЕС и САЩ, според които европейският износ ще се облага с базисно мито от 15%, докато американските износители на промишлени стоки ще могат да търгуват с ЕС безмитно, а тези продаващи земеделска продукция или морски дарове ще имат по-широк достъп до европейския пазар.
Съгласно документа, представен миналата седмица, Съединените щати поемат ангажимент да намалят вносните мита за автомобилите и частите от ЕС от 27.5% до 15% от първия ден на месеца, в който ЕС задейства отмяна на митата.

Защо ЕС смята, че има "най-добрата" търговска сделка със САЩ и как падат митата за колите
Търговският еврокомисар Марош Шефчович каза в четвъртък, че Брюксел ще се опита да намали митата със задна дата, като задейства процедурите за освобождаване на американския внос със задна дата преди изтичането на август. Според договорката между ЕС и САЩ Вашингтон трябва да намали вносните мита за автомобилите от месеца, в който са задействани процедурите.
Миналата седмица високопоставен служител от администрацията на Тръмп, каза пред "Ройтерс", че европейските производители на автомобили биха могли да получат облекчение от настоящите американски мита в рамките на "надяваме се седмици".
Срив в Германия
Междувременно анализ на консултантската компания EY, цитиран от германската информационна агенция ДПА и БТА показва, че автомобилният сектор в Германия е съкратил 51 500 работни места през последната година. Това е почти 7% от всички заети в сектора.
В автомобилната индустрия приходите са намалели с 1.6% заради забавените продажби, конкуренцията от Китай и прехода към електрическа мобилност.

"Порше" се насочва към военно производство след срив в печалбите на коли
От консултантската фирма подчертават, че германската промишленост страда не само от високите енергийни разходи, бюрокрацията и слабото вътрешно търсене, но и от митническия спор със САЩ. Управляващият партньор в EY Ян Брорхилкер отбелязва, че рязкото свиване на износа за американския пазар е оказало сериозен натиск върху германските производители.
Високите мита, наложени от президента на САЩ Доналд Тръмп, правят германските продукти по-скъпи за американските потребители, въпреки опитите на ЕС да постигне по-ниски ставки за автомобилите.
Под този натиск водещи компании като "Мерцедес-Бенц" и "Фолксваген", както и доставчици като "Бош", "Континентал" и "Цет Еф", вече обявиха програми за намаляване на разходите.
