Фамилията Берлускони ще контролира германската медийна група ProSieben

Фамилията Берлускони ще контролира германската медийна група ProSieben

Фамилията Берлускони ще контролира германската медийна група ProSieben
MediaForEurope (MFE) ще поеме контрола над ProSiebenSat1, след като чешката инвестиционна група PPF заяви в сряда, че ще продаде дела си в германския радио- и телевизионен оператор на телевизионната група, контролирана от италианското семейство Берлускони.
Ходът на PPF (собственик на българската btv Media Group - бел. ред.) на практика предоставя на MFE водещата позиция в ProSieben. Това улеснява телевизионния оператор, ръководен от Пиер Силвио Берлускони, син на покойния бивш италиански премиер Силвио Берлускони, да се опита да обедини бизнеса в една група.
MFE, която управлява телевизионните операции на Mediaset в Италия и Испания, предложи €1.8 млрд в брой и акции за пакета в германския конкурент в опит да създаде финансиран от реклами европейски телевизионен шампион, след като натрупа голям дял в компанията. Fininvest S.p.A. (семейство Берлускони) е най-големият акционер в MFE - около 41-50% от капитала, в зависимост от методиката на изчисляване.
PPF заяви, че ще предложи своя дял от 15.68% в офертата на MFE и ще прекрати инвестицията си в ProSiebenSat.1, след като привлече малко купувачи за собствената си оферта за закупуване на акции от нейния дял от 29.99%.
"Акционерният дял на MFE е много вероятно да бъде достатъчен, за да си осигури обикновено мнозинство на всяко събрание на акционерите на ProSiebenSat.1", каза PPF, обяснявайки решението си. "В същото време ограниченото приемане на PPF прави невъзможно за PPF да продължи първоначалната си роля на стратегически инвеститор", добави чешката група.
MFE си осигури 43.6% дял чрез предложението си за придобиване по-рано този месец, след като повиши първоначалната си оферта и получи препоръката на борда на директорите на ProSieben акционерите да приемат офертата. Официалните резултати ще бъдат публикувани на 4 септември.
MFE, която доминира на италианския пазар на телевизионна реклама на стойност €4.6 млрд., смята европейската експанзия за жизненоважна, за да се противопостави на американските стрийминг гиганти като Netflix и YouTube, които събират внушителна част от рекламите и зрителите.
Листваната в Милано компания прогнозира, че пълното сливане между двата бизнеса в крайна сметка ще доведе до €419 млн. годишна оперативна печалба в рамките на четири години.
Част от потенциалния ръст ще дойде от комбинирана рекламна платформа, насочена към глобални марки, търсещи трансгранични кампании, използвайки това, което ще се превърне в една от най-големите телевизионни мрежи в Европа по приходи наред с люксембургската RTL и британската Sky.
Базирана в Бавария и оперираща също в немскоезичните Австрия и Швейцария, ProSieben нямаше основен акционер, докато MFE не започна да натрупва дял през 2019 г.
Тя се затрудняваше да изработи самостоятелна стратегия след неуспешен опит за навлизане в технологиите - включително начинания като платформа за онлайн запознанства - и беше подложена на натиск поради намаляващите приходи от реклама през последните години, отчасти поради икономическия спад в Германия.
В битка да настигне американските гиганти европейският телевизионен оператор RTL, който държи големи телевизионни операции в Германия, обяви през юни споразумение за закупуване на местното звено на групата за платена телевизия Sky.
На други места в Европа телевизионните оператори сключиха сделки за разпространение на съдържанието си на американски стрийминг платформи, като големият френски оператор TF1 обедини сили с Netflix.
"В среда, все повече оформена от натиска на консолидацията и предизвикателствата на дигиталната трансформация, ProSieben не успя да представи надеждна алтернатива", каза Франсоа Годар, анализатор в изследователската фирма Enders Analysis.
"Стратегията на MFE може да е трудна за изпълнение, но тя бележи крачка напред", каза Годар, добавяйки, че разработването на унифицирана стрийминг платформа ще бъде от решаващо значение за привличането на аудитория, която се отдалечава от линейната телевизия.