Заради строеж на метрото се пропука асфалтът и спря движението по ключов булевард

Заради строеж на метрото се пропука асфалтът и спря движението по ключов булевард

Движението по бул. "Панчо Владигеров", свързващ "Люлин" и "Обеля", по спешност бе спряно по обед, защото асфалтът се пропука. Наблизо се изгражда нова метростанция и се предполага, че това е предизвикало проблема.
Полицаи от IX РПУ отклоняваха колите и автобусите по линии 31 и 81 по обиколен маршрут по улиците на жк "Обеля", поради опасения пътното платно да не пропадне. На място бяха служители на фирмата, строител на метростанцията - "Геострой" АД, както и директорът на "Аварийна помощ и превенция" на Столичната община Красимир Димитров, който разпореди да се извикат и екипи на "Софийска вода".
Вероятно канализационна тръба за дъждовна вода, който минава под бул. "Панчо Владигеров" е засегната вследствие на строителните дейности. "Геострой" спечели търга с оферта за 43.7 млн. лева, организиран в началото на 2023 г. по времето на кмета Йорданка Фандъкова.
Служител на фирмата заяви пред "Дневник", че в момента се обследва какво точно е станало. Според него строящата се метростанция била далече, а трасето на действащото метро между МС "Сливница" и МС "Обеля" също било далече - на 10 м от пукнатината на булеварда. В този участък метрото не се движи от началото на юли именно заради строежа на новата метростанция.
Асфалтът по бул. "Панчо Владигеров" внезапно се пропука на няколко места близо до тунела откъм жк "Обеля".
Асфалтът по бул. "Панчо Владигеров" внезапно се пропука на няколко места близо до тунела откъм жк "Обеля".
Проф. инж. Стоян Братоев обясни, че най-вероятно аварията е станала, защото строителите са разбивали бетона на част от тунела на метротрасето, за да свържат към него бъдещата метростанция. Случаят не е сходен с проблема възникнал с тунела при метростанция "Хаджи Димитър" през 2021 г.
"Довечера ще замерят реперите дали има отклонение долу (в метротрасето) и ако няма, работата ще продължи по същия начин. Вибрациите от (механизираните) чукове, с които се пробива бетонът, вероятно са предизвикали проблема. "Геострой" са избрали с такава сила да пробиват и им казахме да я намалят. Никой не е очаквал, че при котлован само от 6 м дълбочина ще се създаде такъв проблем, но още довечера ще го оправят и ще възстановят пътното платно", коментира проф. Братоев за "Дневник". Той сега е само член на съвета на директорите на "Метрополитен" ЕАД, а допреди няколко месеца бе изпълнителен директор на дружеството.
Новата метростанция ще бъде връзка с влаковете по три жп направления - Банкя, Кюстендил и Перник, Драгоман и Сливница. Тя по договор трябва да бъде готова в края на 2026 г.
В близост до пукнатините по асфалта е изкопът на новата метростанция, който е дълбок 6 м.
В близост до пукнатините по асфалта е изкопът на новата метростанция, който е дълбок 6 м.