Заради строеж на метрото се пропука асфалтът и спря движението по ключов булевард
Движението по бул. "Панчо Владигеров", свързващ "Люлин" и "Обеля", по спешност бе спряно по обед, защото асфалтът се пропука. Наблизо се изгражда нова метростанция и се предполага, че това е предизвикало проблема.
Полицаи от IX РПУ отклоняваха колите и автобусите по линии 31 и 81 по обиколен маршрут по улиците на жк "Обеля", поради опасения пътното платно да не пропадне. На място бяха служители на фирмата, строител на метростанцията - "Геострой" АД, както и директорът на "Аварийна помощ и превенция" на Столичната община Красимир Димитров, който разпореди да се извикат и екипи на "Софийска вода".
Вероятно канализационна тръба за дъждовна вода, който минава под бул. "Панчо Владигеров" е засегната вследствие на строителните дейности. "Геострой" спечели търга с оферта за 43.7 млн. лева, организиран в началото на 2023 г. по времето на кмета Йорданка Фандъкова.
Служител на фирмата заяви пред "Дневник", че в момента се обследва какво точно е станало. Според него строящата се метростанция била далече, а трасето на действащото метро между МС "Сливница" и МС "Обеля" също било далече - на 10 м от пукнатината на булеварда. В този участък метрото не се движи от началото на юли именно заради строежа на новата метростанция.

Проф. инж. Стоян Братоев обясни, че най-вероятно аварията е станала, защото строителите са разбивали бетона на част от тунела на метротрасето, за да свържат към него бъдещата метростанция. Случаят не е сходен с проблема възникнал с тунела при метростанция "Хаджи Димитър" през 2021 г.
"Довечера ще замерят реперите дали има отклонение долу (в метротрасето) и ако няма, работата ще продължи по същия начин. Вибрациите от (механизираните) чукове, с които се пробива бетонът, вероятно са предизвикали проблема. "Геострой" са избрали с такава сила да пробиват и им казахме да я намалят. Никой не е очаквал, че при котлован само от 6 м дълбочина ще се създаде такъв проблем, но още довечера ще го оправят и ще възстановят пътното платно", коментира проф. Братоев за "Дневник". Той сега е само член на съвета на директорите на "Метрополитен" ЕАД, а допреди няколко месеца бе изпълнителен директор на дружеството.
Новата метростанция ще бъде връзка с влаковете по три жп направления - Банкя, Кюстендил и Перник, Драгоман и Сливница. Тя по договор трябва да бъде готова в края на 2026 г.
