"Опел" затвърди лидерската си позиция на автопазара

"Опел" затвърди лидерската си позиция на автопазара

"Опел" затвърди лидерската си позиция на автопазара
Дилърите на "Опел" затвърдиха лидерската си позиция на автомобилния пазар в България, показват данните за първото тримесечие на годината, разпространени от Съюза на вносителите на автомобили в България (СВАБ). От януари до март десетте търговци на марката са продали 1843 нови коли, което им отрежда пазарен дял 13.02%. Вторият в класацията "Тойота Балканс" отчита 1537 сделки (10.86% пазарно присъствие). Към февруари, когато "Опел" за първи път откакто се води официална статистика на автопазара у нас, стана най-продавана марка, имаше предимство от 1.1%, формирано от 94 клиенти в повече.
Междувременно собственикът на "Опел" "Дженеръл мотърс" обяви, че продажбите на групата в Европа са достигнали исторически рекорд от 572 137 автомобила за три месеца. Делът на Opel/Vauxhall е 73 процента от общия обем на сделките (418 496 коли).
Сред основните причини за успеха на "Опел" в България са поредицата от сделки, свързани с обновяването на парка на МВР. Вътрешното министерство предпочете за нуждите на различните служби да заложи на предишната генерация на "Астра", като в класа на този автомобил са 1367 от продажбите на дилърите на "Опел". В този сегмент обаче попадат още реализациите на новото поколение на "Астра", както и популярният ван "Зафира".
Погледнато глобално, в сравнение с първите три месеца на миналата година през тази продажбите на нови моторни превозни средства бележат ръст близо 30%. От януари до март са били купени 15 224 леки и лекотоварни коли, камиони, автобуси и мотоциклети. Реално обаче продадените нови моторни средства у нас са повече, тъй като част от търговците не отчитат оборотите си в СВАБ. Най-сериозни разминавания има при автобусите, камионите и мотоциклетите, където присъстват най-много компании, нечленуващи в съюза на вносителите. Само през март сделките са 5934.
В процентно изражение най-сериозно покачване на продажбите за тримесечието има при автобусите - цели седем пъти, но това шокиращо число се формира от едва 86 сделки при 13 за същия период на миналата година.
Продължава засилващото се търсене на товарни автомобили, като през първите два месеца на годината са били купени 918 срещу 557 за същия период на 2006 г. Продължаващият трета година сериозен ръст при камионите стана причина на пазара да се появи нова марка - "Мицубиши Фузо" (виж карето).
Най-голям обем от всички сделки на българския автомобилен пазар естествено се пада на леките и лекотоварните коли, които са се радвали на малко над 26% по-голямо търсене, като са намерили общо 14 157 купувачи.
По сегменти предпочитанията са насочени основно към компактните градски коли и автомобилите от масовия среден клас, на които се дължат почти 45% от всички продажби. Малките и средните ванове държат 20.5 на сто от пазара, а автомобилите със задвижване 4х4 - 17%. Най-продаваната нова лека кола в България както и през миналата година е "Дачия Логан седан", предпочетена от 587 купувачи.
"Балкан стар" ще продава камиони "Мицубиши"

Японската компания Mitsubishi Fuso Track and Bus Corporation, която е част от групата "Даймлер", има 75-годишна история в производството на камиони и автобуси, като асемблирането на моделите става в Португалия. У нас марката ще се представлява от "Балкан стар" (дилър също на камионите "Мерцедес" и автобусите "Сетра"), като на първо време ще се продава моделът "Кантер" (Canter). Товарните автомобили от тази фамилия са с брутна маса между 3.5 и 7.5 тона (сегмент, на който се падат 30% от продажбите у нас), предлагат се с единична, комфортна и двойна кабина и товарни дължини между 3.375 и 4.470 м. На камионите могат да се монтират различни надстройки (самосвал, бордови, фургони, климатизиран фургон и т.н.), производство на български компании.