БТК пусна телефония и през ADSL мрежата си

БТК пусна телефония и през ADSL мрежата си

Още един канал за телефонни разговори за домашни абонати пусна "БТК груп". За новата гласова услуга телекомът ще използва ADSL мрежата си, по която доставя високоскоростен интернет. За да я ползва, клиентът трябва да е абонат на план за бърз интернет, както и да има домашен телефон от БТК, обясниха от оператора. Месечният абонамент за новата услуга е 8.90 лв. Така месечните такси и за трите абонамента, ако клиентът ползва минималния пакет "У дома" (18 лв.) и стартов пакет за интернет (20 лв.), достигат общо 46.90 лв. "Нашите изчисления показват, че сметките за телефон ще се свият. Очакваме, че хората ще говорят по-спокойно и свободно от домашните си телефони", казаха от БТК.
Новата оферта на БТК дойде малко след като телекомът свали драстично цените си за ADSL и алтернативните оператори изразиха безпокойство за конкуренцията при битстрийм достъпа. От БТК обясниха, че са толерантни към конкурентите си и спазват договорката при промяна на цените на дребно да коригират и цените на едро. Въпреки сключените около 4-5 договора засега по данни на БТК новите телекоми не работели за предлагането на битстрийм достъпа. "БТК се опитва да се измъкне от регулацията, като предлага цени, различни от одобрените от КРС", каза Теодор Захов от Сдружението за електронни комуникации (СЕК). Според него новата услуга на БТК, която позволява разговори във фиксираната й мрежа, трябва да е съпроводена от сериозни корекции на цените за взаимно свързване. Засега от СЕК не обявиха ще предприемат ли действия по случая.
Абонатите на базираната на технологията "глас през интернет" (VoIP) услуга на БТК ще говорят в България безплатно към фиксирани мрежи, а в чужбина - с 50% по-евтино. Включените безплатни минути са 3600 на месец. Клиентите могат да говорят през стационарен телефон с адаптер или от компютъра си. Включеното време за разговори не променя безплатните минути в плана за телефон. В момента абонатите на телекома говорят безплатно от 20.00 до 8.00 часа и през почивните, и празничните дни. С новата услуга безплатната зона обхваща цялото денонощие. През първите две седмици, след като увеличихме безплатната часова зона, разговорите, особено междуградските, скочиха почти двойно, казаха от БТК.
Все още не се знае дали Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) ще реагира на новата услуга на БТК. Миналата година регулаторът се самосезира и глоби БТК с 250 хил. лв., защото иска от клиентите на ADSL да са абонати и на телефонната му услуга. Телекомът обжалва пред ВАС. Двата регулатора - КРС и КЗК, не бяха единни в мнението си за обвързаността на двете услуги като технология. Делото във ВАС е отложено за 14 май и е назначена комплексна икономическа и техническа експертиза.