"Глобул" предлага магазини на франчайзинг

"Глобул" предлага магазини на франчайзинг

"Глобул" разширява веригата си от магазини и търси партньори в малките населени места из страната. В момента операторът провежда активна рекламна радиокампания. От "Глобул" не обясниха подробности около условията, на които трябва да отговарят кандидатите, за да подпишат договор за франчайзинг. Според тях става дума за търговска политика, която зависи от големината на населеното място, площта и разположението на магазина. От кандидатите се изисква да разполагат с търговска площ и собствен капитал в размер на 30 хил. лева. Новите магазини, отворени на принципа на франчайзинга, ще бъдат на "Глобул", а не част от "Германос" или други вериги, с които операторът работи.
Франчайз схемата е сравнително нова за веригите, специализирани в предлагането на мобилни услуги и телефони и аксесоари за тях. Веригата магазини за мобилни телефони и услуги Jeff също използва този принцип, за да разширява покритието си с търговски обекти. Въпреки това според изпълнителния директор на компанията Огнян Славов, макар че отварят обекти със собствени средства и чрез франчайз, засега повечето магазини са притежание на веригата и само няколко имат други собственици и работят под наложената търговска марка. "Кандидатът трябва да е сериозен партньор и да разполага с помещение поне 20-25 квадрата, на добро търговско място, както и възможност да направи необходимото минимално зареждане на обекта със стока", обясни Славов. Според него инвестиция от 20-30 хил. лв. е подходяща за отварянето на малък магазин за мобилни продукти и услуги. Миналата седмица Jeff стана ексклузивен партньор на мобилния оператор "Вивател". В резултат на договора всички магазини от веригата ще предлагат единствено и само абонаментните услуги на "БТК мобайл". Досега в Jeff се продаваха и услугите на "Глобул". В магазините на компанията клиентът може да стане абонат на предплатени или абонаментни услуги на "Вивател", да заплати сметките си към БТК, както и да сключи договор за БТК ADSL. Компанията планира откриването на 20 нови търговски обекта до края на 2008 г. и още толкова през следващата година. Така през 2010 г. тя ще разполага с верига от над 100 магазина в цялата страна.
Продуктите и услугите на "Глобул" се дистирибутират в цялата страна чрез магазини под собствената му марка, както и през веригите от търговски обекти на "Германос телеком България" ЕАД, "Глобал нет солюшънс", "Интърнити" и "Да, да" и "Офис уан". Само "Германос", част от едноименната гръцка компания, която беше купена от "Космоте", притежава над 130 магазина в България, което й отрежда първо място на пазара.