Испания отвори вратите на букмейкърите
Първият букмейкърски пункт в Испания отвори врати в сряда, с което се сложи ново начало на бизнеса със спортни залози в тази луда по футбола страна. Досега единствената възможност за участниците бяха онлайн залаганията и в приятелска компания на работа. Въпреки това Испания вече е страната с най-голям обем на залозите в рамките на Европейския съюз.
Първият пункт е на британската къща "Уилям Хил" (William Hill) в сътрудничество с местната организация "Кодере" (Codere). Двете компании сключиха джойнт венчър с марката "Виктория" и планират да отворят 70 такива пункта в региона на Мадрид - първият от 17-те района в Испания, който раздава подобни лицензи.
"Търсенето на нашите услуги е изключително голямо, при това навсякъде в страната. Може да използвам клише, но наистина пред нас няма граници и можем да постигнем много", заяви оперативният мениджър на "Виктория" Джон Халахън. Той допълни, че стремежът е да се направят новите места за залагане по-атрактивни и за жените. "Тук започваме изцяло наново. Вярвам, че условията, които ще предложим, ще привлекат и голяма част от жените. Искаме да преодолеем схващането, че залаганията са типични занимания само за мъже", завърши Халахън.
Първият пункт на организацията в Мадрид е суперлуксозен, като интериорът изцяло е покрит с хром и стъкло, а в него има удобни дивани и коктейл бар. Тази картина напълно контрастира с голяма част от централните пунктове на "Уилям Хил" в Лондон, които са оборудвани единствено с пластмасови столове и няколко екрана за следене на мачове.
Испанският пазар за залагания се очаква да нарасне до 39 млрд. евро до 2010 г., а пазарът на спортни залагания се очаква да реализира приходи до 4.5 млрд. евро, изчисляват експертите от местната консултантска къща MECN.
Испанците залагат годишно по около 670 евро средно на човек. Коледната лотария е хазартното мероприятие с най-голям награден фонд, като за миналата година то раздаде премии на стойност около 2.2 млрд. евро. Тя предлага два пъти седмично тираж, който позволява залози и на футболни мачове, но испанците предпочитаха да пробват късмета си в интернет. Сега нещата се променят и те ще могат дори да правят предвиждания и за победител в известни тв риалити шоута, като "Биг брадър" и "Поп айдъл", което досега беше забранено от властите по политически и религиозни причини.
Подобен лиценз беше даден и на друга британска букмейкърска къща - "Ладброкс" (Ladbrokes), която е сключила джойнт венчър с испанската "Кирса". Такъв лиценз има и гръцката "Интралот". Австрийската къща "Би уин" (Bwin), която е спонсор на "Реал" (Мадрид), планира подобен съюз с друга австрийска компания - "Бетбул". Двете фирми все още търсят испански партньор, с когото да сключат договор за сътрудничество с първоначален срок от шест месеца.