ИТ пазарът на едро гони 500 млн. долара

ИТ пазарът на едро гони 500 млн. долара

Приходите на 36-те активни дистрибуторски компании, които работят на българския пазар на доставките на едро на ИТ продукти, са достигнали през 2006 г. общо 234.5 млн. евро, показват окончателните данни от проучването на агенцията за пазарни анализи CBN-Pannoff, Stoytcheff & Co. Това представлява ръст от 18.1% спрямо предходната година. Анализаторите сравняват сегашното състояние на пазара с това отпреди десет години. През 1996 г. в доставките на едро на информационни технологии са работили 17 компании с общ бизнес за 16.3 млн. евро. Оттогава до днес увеличението е близо 15 пъти. CBN очаква през 2007 г. приходите в сегмента да отбележат ръст в диапазона 18-25%, а през тази година увеличението на продажбите да е съизмеримо. CBN прогнозира, че през 2008 г. продажбите в сегмента в България за първи път в историята на бизнеса ще надхвърлят 500 млн. долара.
Пет са водещите дистрибуторски компании - "Солитрон", "Поликомп", SMM-97 (част от структурата на "Мост компютри"), "Асбис България" и "Прима", в чиято структура влизат "Еском България", "ТехноПро", "Тех вижън" и "Тех принт". Те са увеличили пазарния си дял от 54% на 62% от общите приходи в сегмента.
Бизнесът с доставки на информационни технологии има вече 15-годишна история, напомнят от CBN. Към края на миналата година вносителите на ИТ продукти са 183, представляващи 1275 марки на световни производители на ИТ продукти. Едва около 35-40 от фирмите обаче имат преобладаващ дистрибуторски бизнес модел. Резултатите от изследването на CBN показват лек спад в брутния марж за 2006 г., непроменена издръжка на бизнеса и нарастващи вземания от клиенти.
Първите пет търговци на едро - 62%пазарен дял

"Солитрон"

"Поликомп"

SMM-97

"Асбис България"

"Прима"