"Алфа" 8C Competizione дойде на гости

"Алфа" 8C Competizione дойде на гости

Невероятният спортен автомобил "Алфа Ромео" 8C Competizione пристигна на десетдневна визита в България, съобщи вносителят на марката "Милано Моторс." Колата може да се види от днес до 25 май в новия шоурум на "Алфа Ромео", който се намира на бул. "Христофор Колумб"(близо до летището).
Желаещите да притежават 8C Competizione българи обаче едва ли ще имат този шанс, тъй като всички 500 бройки, в който модела ще бъде произведен, вече са продадени.
Автомобилът беше показан за първи път през 2003 година на изложението в Женева като концептуална разработка, а серийният модел се появи три години по-късно. Доставките на платените авансово коли започнаха през септември миналата година. Най-много клиенти 8C Competizione намери в Америка, Япония, Холандия, Обединените Арабски Емирства и т.н.
Както е известно автомобилът е съвместна разработка на "Алфа Ромео" и "Мазерати". Купето на колата е изработено от карбонови влакна, а шасито е стоманено. От въглеродни влакна са и спортните седалки във вътрешността, като шофьорската може да се оформи по тялото на водача.
Името на модела идва от славното спортно минало на италианците. Означението 8C е слагано на спортните автомобили, оборудвани с революционния осем-цилиндров мотор, разработка на Виторио Джано. Competizione пък идва от модела 6C 2500 Competizione - спортното купе, управлявано през  1950 от Фанджио и Занарди в легендарното рали "Миле Миля"(Mille Miglia).
"Алфа Ромео" 8C Competitzione се задвижва от нов, V-образен, осемцилиндров двигател с работен обем 4691 кубика, разработка на "Мазерати". Агрегатът разполага с максимална мощност от 450 к.с. при 7000 оборота, а въртящият момент достига 470 Нм.
Скоростната кутия е 6–степенна автоматична, с възможност за ръчна смяна от волана. Трансмисията има няколко режима - ръчен-нормален, ръчен-спортен, автоматичен-нормален, автоматичен-спортен и автоматичен за управление на сняг. Самоблокиращият се диференциал, заедно с влаганата серийно VDC система за стабилност и тракшън контрол,  пък се грижат въртящият момент да се използва по най-добрия начин.