"Мерцедес", "Прада", "Диор" и Кари

На живо
Заседанието на Народното събрание

"Мерцедес", "Прада", "Диор" и Кари

Актрисата Сара Джесика Паркър дава автографи на лондонската премиера на "Сексът и градът: филмът"
Актрисата Сара Джесика Паркър дава автографи на лондонската премиера на "Сексът и градът: филмът"
"Възползвайте се от специалния пакет "Сексът и градът" на хотел "Мандарин Ориентал", "Преоткрийте "Сексът" в града с новата линия бельо на Modern
Courtesan, "Купете задължителния за всеки фен на "Сексът и градът" медальон със собственото ви име от icecool.co.uk." Имейли с подобно съдържание
започнаха да се трупат още преди месец.Целият този шум се вдигна в дните преди премиерата на "Сексът и градът: Филмът".
 Нито една от цитираните промоции обаче не идваше от "Ню лайн" - компанията, която разпространява базираната на едноименния извънредно популярен телевизионен сериал версия за голям екран. Това отбеляза вестник "Файненшъл таймс". Авторите им са компании, опитващи се да се възползват от известността на филма, за да продадат повече обувки, колиета, мобилни телефони и за да напълнят повече хотелски стаи. Според "Ню лайн" премиерата на "Сексът и градът" е събитие, което може да се сравни с финала по американски футбол, известен като "Супербоул", т.е. появата на филмовия вариант на тв сериала се очаква да има маркетинг ефекта на суперскъпите реклами, които се пускат по време на спортното събитие."Видях клип с дрехите, използвани във филма. Беше все едно да събереш
нюйоркските магазини "Бергдорф" и "Сакс" на едно място." - казва пред изданието Андреа Хансен от бижутерийната компания H Stern, която е заела над
300 от своите бижута за снимките.
Това не е никак изненадващо, като се има предвид, че дрехите, които пазаруват героините от сериала, и марките, които предпочитат, са станали неразривна част от техните персонажи, коментира Кейт Сайър от консултантската фирма "Бостън консълтинг". Кари Брадшоу, както знаем, е журналист със страст по модата и ексцентричен гардероб, който се сменя с настроението й.
Това обаче беше преди четири години, когато сериалът слезе от малкия екран. Днешният Ню Йорк на "Сексът и градът" е разтърсен от уволнения в "Ситигруп"
и "Мерил Линч", от продажбата на "Беър Стърнс". Рецесията не е вече на хоризонта, а всекидневие. И това поставя марките, заложили на популярния
филм - "Мерцедес", "Прада", "Оскар де ла Рента", "Фенди", "Марни", "Диор", "Ферагамо" - в неочаквана и потенциално опасна ситуация.
Тамара Мелън, президент на фирмата за обувки "Джими Чу", марка до голяма степен дължаща популярността си тъкмо на "Сексът и градът", казва, че когато
се снима за телевизията, е по-лесно да си в крак с модните тенденции и другите важни за пазара събития, защото сериите се излъчват всяка седмица.
Филмите, дори и бързо заснети като този, може да чакат премиерата си по една година.
Миналата есен, когато снимачният екип беше превзел Манхатън, кризата с
ипотечния пазар в САЩ едва набираше скорост и чантите от по 1000 долара все още не караха клиентите да повдигат вежди.
Въпреки мрачните икономически новини едно нещо обаче още е в сила: способността на филмите и телевизията да катапултират една марка към
световна слава. След като Кари Брадшоу се появи в една от сериите на "Сексът" с рокля на лейбъла "Тиби", компанията продава 2000 бройки от модела. Впечатляващо, като се има предвид, че от един модел рокля се продават средно най-много 500
бройки. Кейт Сайър обръща внимание на двата различни типа рекламиране на известни марки на екрана и отбелязва, че в този случай са използвани и двата. Първият е, когато компаниите си плащат, за да се покаже техният продукт.
Това е лесно забележима тактика, защото филмовият герой обикновено подчертава жеста
си, когато показва някакво лого на камерата, както Джеймс Бонд прави със своите 'Сони" джаджи в 'Казино "Роял," коментира Сайър. Същият подход се
използва за водката Skyy в "Сексът и градът: Филмът". Въпреки че компанията не разкрива финансовите подробности от сделката с "Ню лайн", Skyy печели
наддаването за участие във филма с конкурентната марка Absolut, която е водката на телевизионния сериал.  В резултат Skyy се вижда на големия екран
в една от важните сцени във филма, развиващата се в бар.
 Като част от сделката месеци преди премиерата на филма Skyy организира множество промоции
в барове из цяла Америка. Далеч по-дискретно и забулено в тайни е споразумението на дизайнера на костюмите за филма за това какво точно ще се появи на екрана. Тъй като модните къщи не могат да контролират напълно употребата на марката - примерно може да се окаже, че тя присъства в сцени, които в последния момент са отрязани от окончателната версия на филма, участието им е малко рисковано. Когато не си плащаш, за да си на екрана, нямаш контрол върху това
кой ще носи марката и в какъв контекст.Въпреки това Мелън от фирмата за обувки  "Джими Чу" е оптимист за ефекта от "ролята" на марката във филма върху пазарните й позиции. "Не виждам никакъв риск от партньорството ни със  "Сексът и градът".  Дори и отзивите на критиката за самия филм да са отрицателни, те не се отнасят за марката."
Най-добра поддържаща роля за реклама от големия екран
- На два пъти Том Круз форсира бизнеса на "Рей-Бан", след като се появява с техни очила първо в "Рискован бизнес" и след това в "Топ гън"
- Джорджо Армани облече Ричард Гиър в "Американски жиголо" (1980) и го превърна в международен моден идол, а силуетът на костюмите му революционализира мъжката мода
- Десертчетата на "Хърши" се оказаха неустоими не само за
Извънземното от едноименния филм на Спилбърг, но и за цяла Америка. След прожекциите продажбите им скачат неимоверно.
- Сайтът за голи кадри на известни актьори Mr.Skin беше споменат в хитовата комедия Knocked-up. Оттогава посещенията му са скочили на 7 млн.
месечно
- Филмите за Джеймс Бонд имат най-голяма слава като парад на известни марки. Върхът беше достигнат с "Не умирай днес", в който се появиха
20 марки. В "Казино "Роял" бройката беше далеч по-скромна - шест.