"Фаберже" се завръща към корените

"Фаберже" се завръща към корените

"Фаберже" се завръща към корените
След прекъсване от почти век прочутата ювелирна фирма "Фаберже" обави, че следващата година ще започва завръщане към вековните си корени, като пуска нова серия великденски яйца, съобщи Ройтерс. "Няма да има никакви маркови дрехи или подобни неща - само произведения на изкуството, ювелирни уникати, кутийки за бижута и елегантни пепелници", обясни Шон Джилбъртсън от инвестиционния фонд "Палингхърст", който през миналата година купи от корпорацията "Юниливър" правата върху "Фаберже".
В започналата стабилизация са включени Татяна и Сара Фаберже, правнучки на основателя. Главен изпълнителен директор е Марк Дънхил, бивш президент на прочутата фирма за скъпи кожени изделия и аксесоари "Алфред Дънхил". Творчески директор на основаната през 1842 г. фирма стана Катарина Флор, бивш редактор на специализираното списание "Татлър".
Гвоздеят в програмата за голямото завръщане безспорно ще е серията яйца. Прекъснатата от болшевишката революция през 1917 г. традиция се възражда с първата автентична серия с благословията на фамилията. Последното "военно" яйце от тази драматична година е изработено от стомана, тъй като по това време било невъзможно да се открият скъпоценни метали.
След революцията фамилията е пръсната по света и внуците на Густав Фаберже основават нова фирма в Париж. След 1945 г. обаче те откриват, че американски бизнесмен продава парфюм с тяхното име, и след неуспешна съдебна битка му продават през 1951 г. правата срещу само 25 хиляди долара. След като преминаха през ръцете на няколко собственици, през 1989 г. те бяха купени от "Юниливър" срещу 1.55 млрд. долара.