Пътуване с влак ще привлича гости от чужбина

Пътуване с влак ще привлича гости от чужбина

За пета поредна година испански туристи ще се включват в обиколната програма "Гранд жп тур на България", която се прави със специална влакова композиция. Информацията съобщи мениджърът на туроператора "Аеротравъл" Александър Спасов, който е организатор на програмата. Тя продължава една седмица и включва посещение на интересните културно-исторически забележителности на България. Пътуването се реализира със специално съставена влакова композиция с вагони от оригиналните "Витоша експрес" и "Корона експрес". В заключителната част от Лакатник до София влаковата композиция се тегли от уникалния парен локомотив, произведен през 1935 г. в Швейцария.
По време на престоя си в България туристите посещават Пловдив, Казанлък, етнографския комплекс на розата "Дамасцена" в Скобелево, Трявна, Велико Търново, Арбанаси. Програмата включва автентични и тематични вечери и други атракции.
Тази година пътуването ще се организира шест пъти и се очаква да привлече между 200 и 300 туристи, съобщиха от "Аеротравел". Плановете на туроператора са през следващата година да развие програмата и на другите чужди пазари.
В момента водим преговори с потенциални партньори в Италия, Малта, Франция и Германия, каза Спасов. По думите му към обиколната програма с влак има интерес от т.нар. инсентив туристи. Това са туристи, получаващи като подарък от компаниите, в които работят, екскурзия. Някои чуждестранни компании искат да подарят на служителите обиколка с влак на България, каза Спасов. Туроператорът се цели именно в тази ниша и на другите външни пазари. Има интерес и от български компании да организират корпоративни пътувания на служителите си, каза Спасов. Те избират по-краткия вариант на програмата.
Туроператори се ориентират към нишата на корпоративните пътувания

Все по-голям интерес има към т.нар. инсентив или корпоративни пътувания, съобщават представители на туристическия сектор. Затова и все повече туроператори разработват програми в този сегмент. Вече става практика големите български или чужди компании да подаряват на служителите си индивидуални или групови пътувания или да организират екскурзии за сплотяване на екипа. Увеличават се и случаите, при които чужди компании, които нямат бизнес в България, в търсене на непознати дестинации, пращат служителите си именно тук.