"ЖП инфраструктура - холдингово дружество" ще инвестира над 65 млн. лв. в дейността си

"ЖП инфраструктура - холдингово дружество" ще инвестира над 65 млн. лв. в дейността си

"ЖП инфраструктура - холдингово дружество" ще инвестира над 65 млн. лв. в дейността си
Контролираната от бизнесмена Васил Божков "Железопътна инфраструктура - холдингово дружество" ще използва постъленията от предстоящото първично публично предлагане (IPO) за финансинрането на част от инвестиционната си програма, която е на стойност над 65 млн. лв. Това обявиха днес от ръководството на холдинга на пресконференция в препълнената зала на "Гранд хотел София", протекла при огромен интерес. Средствата от IPO-то ще бъдат използвани най-вече за модернизация и повишаване на капацитета на производството в дъщерните дружества на компанията, а малка част от тях за намаляване на задълженията и за оборотен капитал, предвижда проектът на дружеството.
"За финансиране на останалата част от инвестициите, които не се покриват от публичното предлагане, освен на лизинг ще разчитаме и на собствени средства", заяви Орлин Хаджиянков, зам.-председател на надзорния съвет на холдинга и притежател на 20% от капитала му. Останалите 80% се контролират от Васил Божков.
"Железопътна инфраструктура - холдингово дружество" ще се опита да набере поне 28 млн. лв., като продаде над 5.5 млн. нови акции в периода 25-27 юни. Минималната емисионна цена на една акция ще е 5 лв. "Няма да има диапазон за цената, защото пазарът е достатъчно зрял, за да направи оценка", каза Бойка Василева директор "Инвестиционно банкиране" в Обединена българска банка, която ще е мениджър на предлагането. IPO-то ще бъде по метода бук-билдинг, като резултатите за разпределението на книжата ще станат ясни на 30 юни, а заплащането на книжата ще е между 1 и 3 юли. При тази схема свободно търгуваният обем акции (фрийфлоут) ще е 10%.
Независимо от заложените в проспекта силен ръст на приходите и печалбата на жп холдинга през следващите години прогнозите за тях са консервативни на фона на средствата, които се очакват в сектора по линия на европейските и национални фондове и огомния потенциал на компанията, обясниха още от ОББ. Прогнозите са направени при допускане,че участието на дружеството в проектите за жп инфраструктурата ще е едва 15% от всички поръчки, уточни Светлана Коева от банката.
"Железопътна инфраструктура - холдингово дружество" предвижда бурна експанзия на бизнеса си през следващите години, като до 2014 г. мениджмънтът очаква продажбите да скачат със средно 38% и до 2014г. да стигнат над 170 млн. лв., За печалбата очакванията да бъде подържан темп на растеж от средно 50 на сто и да нарастнат до 36.2 млн. лв. след седем години. Наред с това нормата на оперативна печалба, при която се предвижда да работи дружеството е средно 30% за периода. Основният фактор, който ще акумулират този ръст, ще е развитието на жп инфраструктурата, за което се предвиждат редица държавни поръчки и средства по европейските фондове на обща стойност близо 2 млрд. евро.
От ръководството на жп холдинга не очакват бъдещи проблеми за страната при усвояването на европарите. "Скандалите, които се случиха бяха свързани с предприсъединителните фондове - ФАР, ИСПА. За структурните всичко ще си дойде на мястото, има вече нов министър в тази област", каза още Орлин Хаджиянков, като посочи, че парите по тази линия ще бъдат осигурени и въпросът е дали ще може да бъдат усвоени всички.
На пресконференцията стана ясно още, че дейността на подразделенията на "Железопътна инфраструктура - холдингово дружество" е напълно преструктурирана и задълженията им са изчистени. В момента тези предприятия работят далеч под потенциала си, казаха също от мениджмънта на холдинга.
"Очаквам проектът да бъде успешен. Ако евентуално не бъдат набрани всички планирани средства от борсата, финансирането ще бъде осигурено така или иначе", заяви Орлин Хаджиянков в отговор на въпрос дали има опасения, че проектът няма да привлече интерес от публиката заради кризата.