Изборът на "Армарис"
Конкурсът за 4 многоцелеви корвети, обявен от Министерството на отбраната, започна в началото на 2005 г. Документи подадоха германските компании "Люрсен Верфт" и "Блом и Восс" - част от "Тисен - Круп", италианската "Оризонте навал системс", испанската "Изар", френската "Армарис", холандската "Мерведе" и норвежката "Кьонсберг". Първоначално за победител по ценова оферта беше класирана "Мерведе". След двумесечна оценка на офертите комисията по проекта поиска те да бъдат подобрени. Неофициално във военните среди се говореше, че фаворитът е ясен.
След поисканото от министерството подобряване на офертите беше избрана "Армарис". По неофициална информация френската компания е получила оценка 7.22, а на второ място със 7.18 е била класирана "Люрсен". Според публикации лобистки интереси са повлияли избора. До момента обаче българската страна не е подписала класирането и не е обявила френската компания за победител. Най-често даваното обяснение е липса на средства за покупката. В същото време отпаднали от конкурса фирми чакат министерството да обяви официално победителя, за да заведат дела за непрозрачен конкурс, твърдят източници, близки до фирмите.
Според запознати със сделката с "Армарис" с допълнителните разходи тя ще надхвърли 1 млрд. евро. Преговорите около нея бяха възобновени октомври миналата година при посещението на френския президент Никола Саркози в София. Тогава двете държави поеха ангажимент за дългосрочно партньорство в отбраната и военноморските сили, началото на което да бъде строителството на корвети за военния ни флот. В края на 2007 г. премиерът Сергей Станишев изпрати писмо до Министерството на отбраната, с което дава ход на сделката. Макар през декември правителството да взе решение за покупка на две белгийски фрегати и един минен чистач втора ръка, тогавашният военен министър Веселин Близнаков и премиерът обявиха, че това не противоречи на проекта за френските корвети.
Според тръжните параметри проектирането и изработването на пилотния кораб трябва да стане за 24 месеца, а строителството на всичките четири корвети - за около 7 години.