"Гаярдо" за цялото семейство

"Ламборгини Гаярдо" е великолепен автомобил, но не е особено подходящ, ако сте семеен. А какво бихте казали за функционално комби, ползващо неговия двигател?! Предизвикателството идва от "Ауди" с RS6 Avant, което през изминалата седмица дебютира и на българския пазар. В интерес на истината десетцилиндровият V-образен десетцилиндров битурбо двигател на комбито има някои различия спрямо този, монтиран на "Гаярдо", като мощността и въртящият момент дори малко превъзхождат показателите на ламборгинито. Под предния капак на "Ауди" RS6 се е спотаил табун от цели 580 коня, а максималният въртящ момент е 650 Нм в диапазона от 1500 до 6250 об./мин.
Благодарение на факта, че всеки жребец "тегли" едва само 3.5 кг ускорението от място до 100 км/ч. отнема само 4.6 сек. Електронният ограничител на скоростта се задейства при 250 км/ч., но може да се поръча и версия на комбито, спираща устрема си чак при 280 км/ч. Скоростната кутия е шестстепенна автоматична със спортен режим на работа и възможност за ръчна смяна на предавките, а задвижването естествено е "куатро".
Освен пъргаво "Ауди" RS6 е и невероятно стабилен автомобил, следващ послушно зададената с волана траектория, убедих се по време на теста на летището край село Лесново. С цел постигане на нисък център на тежестта и балансираното разпределение на масата между двете оси акумулаторът и системите за управление на енергията са разположени в багажника.
Динамичната система за контрол на движението (Dynamic Ride Control), която е част от серийното оборудване намалява надлъжното накланяне и подскачането по чисто механичен път без употребата на електроника, което прави реакциите и мигновени. Като опция се предлага адаптивно окачване с три режима на работа - комфортен, динамичен и спортен.
Въпреки поведението си на спортен автомобил "Ауди" RS6 си е напълно функционално семейно комби. Благодарение на дължината от 4928 мм и междуосието от 2846 мм купето е просторно, а багажникът предлага обем от минимум 565 литра и максимум 1660 литра - при сгъване на облегалките на задните седалки. Интериорът е едновременно луксозен и спортен, като озвучаването е на Bose, а мултимедийният център за забавление предлага телевизор, DVD, плеър и навигационна система.
RS6 Avant се различава от нормалното комби А6 по огромните въздухозаборници отпред, големите прагове, широките арки над колелата, дифузора с интегрирани в него овални ауспухови накрайници в задната част и с интегрираните в блока на основните ксенонови светлинни фарове за мъгла. Автомобилът се предлага в седем създадени специално за него цвята, който носят имена на известни състезателни писти, а възможностите за персонализация са огромни.
Цените на RS6 Avant в България тръгват от 240 000 лв., а първата продажба е вече факт, похвалиха се от вносителя "Порше БГ".
+www.dnevnik.bg/skorost репортаж от тестването на автомобила и още снимки