"Харлей Дейвидсън" - вече и с музей

"Харлей Дейвидсън" - вече и с музей

В Милуоки - родното място на "Харлей Дейвидсън", отвори врати музей на легендарната марка мотори. Комплексът е от три сгради, свързани с остъклени мостове, за да имитират популярното сред феновете скачване на части от мотора в зрелищни триколки. В него са вложени $75 млн. с надеждата годишно да привлича до 300 хиляди гости. Той е издигнат от стомана и тухли, за да не се отличава от индустриалния дух на завода, бляскавия вид на бранда и превърналата се в химн песен Born to Be Wild.

"Не искахме да се отличаваме от заобикалящото ни пространство на фабриката, а да я впишем", обяснява архитектът Джим Байбер, дизейнер на музея.

Целта на създателите е почитателите на марката да се събират и обменят информация, впечатления и идеи. На огромния паркинг, оформен на мястото на старата фабрика, могат плътно да се подредят до 15 хиляди мотора. Експозицията проследява финансовите и технологични постижения на компанията, както и демонстрира някои от най-екстравагантните и уникални модели.

Специална галерия е отделена на т.нар. board track racing - смразяващи с безумието си надбягвания от 20-те години на ХХ век, които накрая били обявени извън закона. Друга зала пък е за hill climbers - откачалките, които с изсилване се катерят по почти отвесни стени. Централният корпус е приютил хронологичната история на 105-годишната компания.

Музят на бранда, превърнал се в символ на Made in America, се открива в трудни времена - през април ръководството обяви мрачни прогнози за приходите през тази година и съкращения на 10% от работниците.

Създателите обаче твърдят, че са работили по начин, различен от този на музеите на БМВ или Мерцедес, които били по-скоро разширен вариант на шоурум на съответната марка. Те не са се водили от комерсиални идеи, а искали да създат място за единомишленици и дори за рокерски сватби.