Крум Дончев спечели рали "България"
Екипажът на "Приста Ойл рали тим" Крум Дончев и Стойко Вълчев с "Пежо 207 S2000" спечели рали "България" с време 2.42:01.8 ч. Така те станаха едва третият български тандем, печелил най-голямото родно автомобилно състезание за цялата му 39-годишна история. Втори на едва 6.2 сек. след Дончев се нареди турчинът Волкан Ъшък, а трети на почетната стълбичка застана италианецът Корадо Фонтана (на повече от минута зад победителя), и двамата зад волана на "ФИАТ Гранде пунто С2000".
След като в първия ден Крум Дончев спечели пет от шестте скоростни етапа, в неделя той заложи на сигурното каране, като контролираше преднината от 27.7 сек., натрупана от съботния ден. Въпреки че турският екипаж положи невероятни усилия, за да стопи аванса на Дончев, състезателят на "Приста Ойл рали тим" успя да задържи конкурентите си на приличните 6.2 секунди след финала на дългата 22.27 км отсечка Белмекен. На нея Ъшък спечели третия етап за деня с разлика от 15.7 сек. Разумното каране и шампионската тактика на Дончев логично го доведоха до първото място и въпреки усилията си турчинът трябваше да се примири с втората позиция в рали "България".
С невероятния успех на Дончев за пръв път в историята на българското състезание в две последователни години родни състезатели триумфират на подиума. През 2007 г. първи финишира Димитър Илиев. Това е и първото рали, в което шампионът за предходното състезание завършва без да е спечелил нито един специален етап.
Освен с Крум Дончев надеждите за добро българско представяне бяха възлагани на Димитър Илиев и Ясен Попов, управляващи "Мицубиши Лансър Ево 9". Попов започна много добре състезанието, но в събота имаше редица технически проблеми. Повреда в датчиците на диференциалите и откачен маркуч на турбината му попречиха да се бори за предно класиране и завърши осми. Илиев пък така и не успя да настрои подходящо своя автомобил и изостана от водачите. Неговото "Мицубиши" беше далеч от онова, което той желаеше да управлява в рали "България". Като капак на всичко на етапа "Магистрала 1" в автомобила на шампиона се повреди и бензиновата помпа, с което съвсем загуби шансове за по-добро класиране. В крайното подреждане Илиев остана шести.
"Ферари" и "Макларън" се споразумяха за шпионския скандал Отборите на "Макларън-Мерцедес" и "Ферари" официално сложиха край на шпионския скандал от 2007 г. В отделни независими съобщения, публикувани от двата екипа в петък, те потвърдиха, че всички различия по случая вече са изгладени в желанието им Формула 1 да остави скандала зад гърба си. От тима на Рон Денис потвърдиха, че ще покрият всички разходи по аферата, а италианците приветстваха действията на "Макларън" и обявиха, че ще предоставят всички средства за благотворителност. В същото време обаче от "Ферари" са категорични, че ще продължат с делото си срещу бившия си механик Найджъл Степни, предоставял секретната информация на вече бившия главен дизайнер на "Макларън" Майк Кулън. След като беше обявен за виновен по обвинението в притежаване на секретна информация на "Ферари", британският тим получи наказание от ФИА да плати глоба в размер на 100 млн. долара и да не участва в крайното класиране на шампионата при конструкторите за миналия сезон. |