Държавата продаде "Параходство Български морски флот"

Държавата продаде "Параходство Български морски флот"

На подписването на  договора присъстваха (от дясно на ляво)&nbsp;министърът на транспорта Петър Мутафчиев, съсобственикът на &quot;Адванс пропъртис&quot; Кирил  Домусчиев, Гюнтер Хаан, собственик на &quot;Мартрейд шипинг и транспорт&quot; и  изпълнителният директор на Агенцията за приватизация Тодор  Николов.<br />
&nbsp;  <br />
На подписването на договора присъстваха (от дясно на ляво) министърът на транспорта Петър Мутафчиев, съсобственикът на "Адванс пропъртис" Кирил Домусчиев, Гюнтер Хаан, собственик на "Мартрейд шипинг и транспорт" и изпълнителният директор на Агенцията за приватизация Тодор Николов.
 
След едногодишни преговори с германско-българския консорциум "Кей джи маритайм шипинг" сделката за продажбата на 70% от "Параходство Български морски флот" беше сключена в петък. Корабната компания е продадена за 440 млн. лв. и приватизационно задължение за десетгодишни инвестиции в размер на 778.88 млн. лв.
Около 350 млн. лв. ще бъдат прехвърлени в Сребърния фонд, обясни транспортният министър Петър Мутафчиев. Фондът за гарантиране на устойчивост на държавната пенсионна система все още не съществува. Първоначално транспортният министър прогнозираше, че в него ще влязат всички пари от сделката.
В консорциума "Кей джи маритайм шипинг" имат 30-процентен дял братята Кирил и Георги Домусчиеви чрез компанията си "Адванс пропъртис", останалите 70% са собственост на германската "Кей джи маритайм партнърс", в която мажоритарният пакет се държи от "Мартрейд шипинг и транспорт". Основната сума за покупката на БМФ е осигурена от българския партньор по сделката. Част от парите ще бъдат привлечени чрез банков кредит, обезпечен от активите на "Биовет" - Пещера, в която "Адванс пропъртис" има непряко участие.
"Параходството има много проблеми в момента, но се надяваме с подкрепата на българското правителство и нашите партньори да ги разрешим", каза Гюнтер Хаан, собственик на "Мартрейд шипинг и транспорт". БМФ има данъчни задължения в размер на около 50 млн. лв.
Инвестиционните ангажименти на компанията са насочени преди всичко към придобиване на нови кораби. "Надяваме се да успеем да реализираме проекта си за БМФ в рамките на 5 години вместо на 10 както е по приватизационен договор", каза Кирил Домусчиев. Към момента от параходството очакват 3 нови кораба от варненската корабостроителница "Булярд". Преговори се водят за покупката на още 10 плавателни съда по 34 хил. тона бруторегистър с южнокорейски корабостроителници.