Отстъпките нe помогнаха на потребителската активност във Великобритания

Потребителската активност във Великобритания продължава да бележи спад. През юли продажбите на дребно в Обединеното кралство се понижават с 0.9 на сто спрямо юли миналата година. Съвкупният обем на продажбите на дребно, където са включени и показателите на новите магазини се повишава с минималните 1.7 процента.
Това сочат данните от доклад на Консорциума на британските търговци на дребно (British Retail Consortium - BRC), цитиран от Би Би Си нюз. В момент, когато потребителската увереност се понижава рязко дори и значителните отстъпки в търговската мрежа не са в състояние да накарат британците да развържат кесиите си, коментира агенцията.
Данните показват, че през четири от последните пет тримесечия продажбите на дребно се понижават. За второто тримесечие на годината общият спад е от 0.3 на сто спрямо същия период на миналата година.
"Необмислените покупки са свалени от дневния ред, а освен това няма признаци, че спадът е достигнал дъното", е заявил шефът на Консорциума Стивън Робъртсън.
Общото понижаване на потребителската активност и ръстът на комуналните разходи са ударили сериозно върху разходите за дома. Продажбите на мебели и подови настилки бележат рекорден спад за шести пореден месец.
Продажбите на дребно в САЩ може да отбележат спад през юли, след като през последните пет месеца успяваха да отчетат ръст, предаде "Блумбърг".