Колите-мечти на изложението във Варна
Наред с масовите и сравнително достъпни модели на всеки автосалон има и автомобили, по които въздишат мнозина, но са малко тези, които могат да си ги позволят. Изложението във Варна не прави изключение.
Още на входа ме посреща лъскаво черно "Субару Импреза" във версия WRX STI-автомобил, максимално приближен като показатели до машините, участващи в световния рали шампионат (WRC). Новата версия на популярния модел вече се тегли от 300 к.с., което е с 20 повече от предишната генерация. 2.5-литровият турбобоксер генерира максимален въртящият момент от 407 Нм срещу 392 Нм досега. В динамично отношение това означава ускорение от 0 до 100 км/ч за 5.2 секунди (при 5.4 за старата генерация) и максимална скорост от 250 км/ч.
Автомобилът има преработена система за симетрично задвижване на четирите колела. Нови в "Субару Импреза" WRX STI са стабилизиращата програма с два режима на работа (спортен и нормален), и възможност за изключване и системата за контрол на работа на двигателя SI-Drive, позната от "Субару Аутбек". Тя е с три различни настройки, като интелигентният се препоръчва при спокойно каране и желание за икономия на гориво, спортният придава на колата приятна палавост, а подчертано спортният (Sport Sharp) превръща "Импреза" в истински състезателен автомобил, изцеждащ до последно предавките и залепящ за седалката при натискане на педала на газта. Цените на "Субару Импреза" WRX STI в България започват от 103 245 лева с ДДС.
При влизането в основната зала на автосалона вниманието ми веднага бива привлечено от най-новата рожба на "Ягуар" - XF. Моделът предлага динамиката на спортен автомобил, съчетана с комфорта и глезотиите, които можете да откриете в най-луксозните лимузини. Външният вид на автомобила просто спира дъха и не случайно XF спечели куп международни награди за дизайн. Интериорът е не по-малко вълнуващ и може да се определи като истинско произведение на изкуството. Автомобилът атакува пазара с четири двигателя. Най-скромният от тях е 2.7-литра, V6-дизелов с два турбокомпресора.
С него XF се ускорява от място до 100 км/ч за 8.2 сек., а максималната скорост е 230 км/ч. Почти същите динамични характеристики предлага и трилитровият бензин. На върха в моторната гама са два 4.2-литрови, осемцилиндрови, бензинови мотори с мощност 300 и 420 к.с. По-маломощният от тях може да ускори колата до 100 км/ч за 6.5 сек., а топ предложението се справя с това упражнение за 5.3 секунди. Максималната скорост и при двата двигателя е ограничена на скромните 250 км/ч. Цените на "Ягуар XF" в България започват от 110 900 лв., а най-скъпата версия струва почти 195 000 лв.
В близост до ягуара може да се открие най-спортният модел на "Ленд Роувър" - Range Rover Sport. Неговият турбодизелов, осемцилиндров, V-образен дизелов двигател разполага с мощност 273 к.с., което е достатъчно исполинът да се ускори от място до 100 км/ч за 9.2 секунди. Range Rover Sport предлага и отлични офроуд възможности, разбира се, ако ви стиска да изкарате извън пътя автомобил с цена поне 155 000 лв.
Няма как да подмина и щанда на "Брабус" и причината не са страхотните момичета на него. Зад червените въжета като във V.I.P. зона са събрани "Мерцедес" S-classe в елегантна тунинг доработка и бутиковият кабриолет "Смарт Брабус" Tailor Made. Високопроходимата гама на германското тунинг ателие се представя с две нови програми - Оn Road за ML и Widestar за GL. Тук цените зависят от капризите на клиента, тъй като възможностите за персонализация са огромни.
На външните площи погледът ми веднага е привлечен от яркожълтия "Шевролет Корвет". Оборудван със седемлитров, осемцилиндров V-образен бензинов мотор той разполага с мощност от 512 к.с. Ускорението до 100 км/ч става, преди да преброите до четири, а максималната скорост е 320 км/ч. Цената на базовият модел е почти 200 000 лв., а с с всички екстри струва с 14 000 лв. повече.
Търсещите нещо внушително пък няма как да устоят на грамадата "Шевролет Ескалейд". Всъдеходът с размера на училищен автобус разчита на бензинов двигател с мощност 409 к.с., а цените варират между 159 150 и 175 250 лв.