България ще ремонтира стотици километри жп и автопътища за бъдещия завод на "Фьост Алпине"
До края на годината австрийският концерн "Фьост Алпине" ще обяви окончателния си избор за мястото на новия си модерен завод за стомана, в който ще инвестира 5 млрд. евро. Компанията проучва България, Румъния Турция и Украйна, като досега е сключила подобно споразумение само с Украйна.
Още по темат Консултанти ще помагат на правителството при преговорите с "Фьосталпине "Фьосталпине" отчете рекордни финансови резултати |
Това съобщи финансовият директор и член на борда на директорите на "Фьост Алпине" Алфред Дюзинг при подписването на меморандума за разбирателство с българското правителство.
Документът беше парафиран вчера от министъра на икономиката и енергетиката Петър Димитров, който представи ангажиментите на правителството при евентуален избор на България пред останалите конкуренти. Като инвеститор първи клас австрийската компания ще ползва преференциите, които държавата отпуска при създаване на индустриална зона.
С подписания меморандум българското правителство се ангажира да прокара 45 км нови пътища, да ремонтира други 50 км, а също и да модернизира 700 км от железопътна структурата. В бъдещата зона ще участват и други инвеститори от областта на автомобилостроенето и производството на битова техника, чиято дейност е свързана с производството на стомана.
Предимство на България е, че се намира на Дунав и ще улесни връзката й със завода-майка в Линц. България предлага и готов терен за новия завод, докато в Румъния земята е разпокъсана и на стотици частници, което ще затрудни инвеститора, обясниха от компанията. Големият проблем на страната е липсата на достатъчно подготвени професионалисти и недостатъчният опит в стоманодобива. В това отношение Украйна има предимство с традиционното производство и инженерните кадри. Бившата република от ОНД разполага с пет висши училища за подготовка на кадри в тази област.
"Четирите държави имат своите предимства, затова ще вземем трудно решение", призна Дюзинг. Черноморският регион е избран не случайно, за да се улесни достъпът на австрийската стомана до преките й потребители не само в региона, но още в Русия, Северна Африка и др., обясниха от компанията.