Рекламните агенции опитват да въведат общи конкурсни правила

На живо
На живо: Протестът на "Боец" пред МВР

Рекламните агенции опитват да въведат общи конкурсни правила

Да се въведат единни правила при конкурсите за избор на рекламна агенция, които да се спазват от всички рекламодатели, настояват членовете на Асоциацията на рекламните агенции (АРА). Според асоциацията това е стимул за равнопоставеност в бранша, което ще подобри качеството на рекламата в България.
Рекламните агенции настояват при конкурси за разработване на цялостна стратегия или подробен медиен план фирмите възложители да плащат на явилите се кандидати минимална такса от 250 евро, когато за участие са поканени повече от три агенции. Общите правила предвиждат и да се въведе минимален срок от поне 3 седмици за изготвянето на предложенията на агенциите. Искането на АРА ще бъде представено за обсъждане в Асоциацията на рекламодателите, в която участват повечето големи компании в страната.
Причината да се иска задължителна такса е, че при подобни конкурси агенциите изразходват много време и усилия и правят разходи, обясни изпълнителният директор на АРА Марияна Брашнарова. Според повечето представители от бранша исканото възнаграждение е минимално и не покрива действителните разходи на агенциите. Целта на въвеждането му обаче е да накара поръчителите на рекламите да покажат ангажимент спрямо работата на агенциите и да уважат усилията им, коментират специалистите.
Предложените нови правила са съгласувани и с Европейската асоциация на комуникационните агенции (ЕАСА), която е активен участник в разработването на комуникационния регламент в Европейския съюз. За нуждата от въвеждането им в рекламните среди се говори отдавна. И досега имаше опит да се изиска такса за участие, но често рекламодателите не желаят да платят, а в други случаи някои от агенциите се отказват от таксата, за да спечелят поръчката. В рекламните среди се коментира и един парадоксален случай, когато фирма поискала по 180 лв. от агенциите, за да ги допусне до участие в обявения от нея конкурс. Обяснението било, че така ще бъде ограничен броят на несериозните агенции.
"Огилви" спечели конкурс за "Столичная"

След конкурс "Огилви Северна Америка" беше избрана да обслужва SPI Group, която притежава марката водка "Столичная". Според Андрей Скурихин, един от съсобствениците на SPI, компанията се намира в много важен момент от своето развитие и разчита маркетингът да изиграе значителна роля в увеличаването на продажбите в световен мащаб. Задачата на "Огилви" е да освежи бранда "Столичная" и да прибави към почитателите му по-възрастната част от потребителите на водка. Стратегията включва използването и на традиционни, и на нови медии.