Кръстникът VI с премиера в Париж

Кръстникът VI с премиера в Париж

От 4 до 19 октомври Париж ще е домакин на най-посещаваното автомобилно изложение в света. На страниците "Скорост" ще представим най-интересните нови модели, направили дебюта си във френската столица. Очаквайте и репортажите от нашия специален пратеник.
"Фолксваген Голф" не е просто модел, а истинска легенда в света на автомобилите. С над 26 млн. продажби от лансираните досега пет поколения това е най-успешният европейски модел и не случайно на него е кръстен цял клас в европейската класификацията на колите. Става дума за С сегмента, наричан от мнозина "Голф клас".
Въпреки очакванията да дебютира на свой терен преди години във Франкфурт шестата генерация на най-популярния "Фолксваген" ще блесне на терена на вечния враг - Франция, като за автомобила вече се знае почти всичко. Ако тръгнем от дизайна, то сериозни изненади няма да открием, като новите форми са преработени стари. При директно сравнение между "Голф" V и "Голф" VI обаче няма как да не бъдат забелязани различната предница, преработената C колона и изменената линия на покрива. Задните светлини са по-широки, като напомнят тези на "Туарег".
Разликата между интериора на новия и стария "Голф" обаче е сериозна. В купето вече се използват далеч по качествени материали, изцяло преработени са седалките, ново е приборното табло и централната конзола. Скрита за окото остава работата по обезшумяването на купето, което е постигнато чрез залепването на заглушаващо фолио върху стъклата, новата концепция за уплътняване на вратите и стъклата и преработените странични огледала. Сменени са били дори лагерите на колелата.
Истинските фенове на "Фолксваген Голф" обаче се вълнуват най-много от гамата двигатели, като тук добрите новини са няколко. Най-общо бензиновите мотори са станали по-икономични, въпреки че са прибавили мощност, а дизелите са далеч по-безшумни заради преминаване към комън-рейл впръскване. В дъното на двигателната гама е 1.4-литровият атмосферен агрегат с мощност 80 к.с. Турбоверсиите със същия работен обем генерират 122 и 160 к.с., а 1.6-литровият мотор разполага със 102 кончета.
Дизеловите двигатели са с два балансиращи вала за елиминиране на нежеланите вибрации и са оборудвани с филтър за твърди частици. Мощностите са в диапазона 90 - 170 к.с., като най-икономичният от моторите са нуждае от 4.5 литра, за да измине 100 километра. В новия "Фолксваген Голф" традиционният автоматик е заменен от DSG - трансмисията с два сухи съединителя, като според въртящия момент тя разполага с шест или седем скорости.
Сред екстрите нови за модела са адаптивния круз-контрол, електронното адаптивно окачване и системата за самопаркиране.
Продажбите на шестата генерация на "Фолксваген Голф" в Европа започват през октомври 2008 г.