"Бест Бай" ще придобие "Напстър"

"Бест Бай" ще придобие "Напстър"

Най-големият електронен магазин в САЩ - "Бест Бай" (Best Buy) се съгласи да придобие "Напстър" (Napster) - пионерът за поделяне и даунлоуд на музикални файлове, съобщи АП. Цената на сделката е 126.9 млн. долара, а не както първоначално беше обявено - за 121 млн. долара. Акционерите ще получат по 2.65 долара за акция, което е два пъти по-висока цена от стойността, на която ценните книжа затвориха в петък. Стъпката на "Бест Бай" е продиктувана от желанието на компанията да завоюва позиции в бизнеса с дигитална музика, тъй като продажбите на компактдискове все повече намаляват.
Чрез придобиването на "Напстър" "Бест Бай" ще се сдобие със 700 хил. потребители, които плащат месечна такса, за да имат свободен достъп до дигитална музика. Въпреки че стойността на сделката е относително ниска, "Бест Бай" ще присъедини към своя екип полезния опит, натрупан от "Напстър" в музикалната сфера, отбелязва пред АП Брейди Лемъс, анализатор в "Морнинг стар".
Придобиването на "Напстър" е още един пример за това как "Бест Бай" продължава да проучва различни възможности, които да подпомогнат растежа в дългосрочен план, коментира Алан Рифкин, анализатор в "Мерил Линч", цитиран от "Блумбърг".
Вярваме, че "Бест Бай" ще бъде идеалният партньор за "Напстър" и сме много развълнувани от ползите, които тази транзакция ще донесе на нашите акционери, партньори и служители, коментира председателят и изпълнителен директор на "Напстър" Крис Горог.
Въпреки че "Напстър" отдавна не е на върха на славата си, неговото име все още е популярно и стъпката на "Бест Бай" може да се окаже добро маркетингово решение. Проектът "Напстър" се заражда през 1999 г. като уебсайт за свободно разменяне на музикални файлове. През 2002 г. обаче компанията търси защита срещу банкрут, тъй като звукозаписни студиа съдят "Напстър" за нарушение на авторски права. "Роксио" (Roxio) изкупува компанията и като запазва името "Напстър", започва услуга за платен доунлоуд на музика, допълва "Блумбърг".