Дизайн през студената война
В десетилетията след Втората световна светът стана свидетел на жестоко съперничество между САЩ и Съветския съюз. В периода, наричан още студената война, двете сили се бореха за свои сфери на влияние с всякакви средства, включително с оръжия, космически програми и пропагандни кампании в цял свят. Заканвайки се взаимно с унищожение, всяка страна сложи на бойното поле и образите на съвременния си живот, знаците на прогреса и представите си за бъдещите утопии. Изкуството, архитектурата и дизайнът бяха впрегнати, за да демонстрират възможно най-привлекателни и модерни картини от живота.
Откритата изложба в лондонския музей "Виктория и Албърт" показва какво са представлявали дизайнът, архитектурата и продуктите на масовата култура от двете страни на желязната завеса. Тук има над 300 експоната - космическите екипи на екипажите на "Спутник" и "Аполо", филмите на Стенли Кубрик, модата на Пако Рабан и Пиер Карден, дизайнерските предмети на Чарлз и Рей Иймс, архитектурата на Льо Корбузие, "Месершмити" и трабанти.
Страните, които се представят, са САЩ, Съветският съюз, Чехословакия, Полша, Италия, Източна и Западна Германия, Куба и Великобритания. Тук са Дитер Рам и неговият радиоприемник Т1000 за Braun, Vespa, филмите за Джеймс Бонд, източни и западни пропагандни постери, индустриални продукти и строителни методи. Според Марк Джоунс, директор на музея, "Това е първата изложба, която показва как развитието на модернизма след 1945 г. е било повлияно от студената война. Това е бил един много любопитен период, който ние нарекохме Cold War Modern. Изложбата показва и как в състезанието да бъдеш модерен влиза и прословутият "Кухненски дебат" между Никсън и Хрушчов по време на Американската национална изложба в Москва през 1959 г., на която американците се представят с всякакви домакински новости.