Туристите най-често недоволстват от лошите условия при настаняването

По-ниска от очакваната категория на хотела, празен хладилник вместо обещан минибар в стаята, счупен телевизор, липса на завивки или неприемлива хигиена - такива са най-често оплакванията на туристи, които през лятото са прекарали почивката си в чужбина. За разочарованието си по време на летните отпуски сигнализираха читатели, пътували в някои от най-популярните за българите съседни дестинации - Гърция и Турция.
Още по темата: Внимание: екскурзия Офисите на "Вени тур 7" ще бъдат затворени Заваляха оплаквания от разочаровани туристи |
В един от случаите семейство е закупило почивка в Турция при следните условия - настаняване в стая с климатик с индивидуално управление, телевизор, минибар, сейф, всекидневно почистване на стаите и смяна на бельото три пъти в седмицата. На територията на обещания комплекс е очаквано да има основен ресторант, четири бара, два открити басейна, детски басейн, водна пързалка, площадка за детски игри, детска анимация и др. Предложението е предвиждало още закуска, обяд и вечеря на шведска маса, топли и студени закуски през деня, турски специалитет и др., разказаха туристите. Вместо това са получили телевизор, климатик и хладилник, които не работят; стая със съмнителна хигиена, която не е била почиствана всеки ден; еднократна смяна на бельо; два басейна, единият от които бил източен, и нито едно от предвидените за децата забавления. След завръщането си туристите са подали жалба до туроператора.
От туроператора обясниха, че не могат да намерят въпросната жалба и ще направят проверка на случая. От лоши условия при настаняването се оплакват и клиенти на друг туроператор,
организирал екскурзия до Катерини Паралия и Солун. Вместо в хотел туристите са били настанени в къща за гости. "Коридорът беше комбиниран с нещо като кухня с мивка и кухненски шкаф, на крана висяха стари и скъсани кухненски кърпи, изпрани, но достатъчно дълго използвани от предходни обитатели.
Стаята и тя беше нещо подобно - сбор от легла и закачалка, които нямаха нищо общо със стандартното хотелско оборудване, кабелите за ток и телевизора бяха провесени по стените", разказват участници в екскурзията. От туроператора, организатор на пътуването, обясниха, че предварително са информирали всички за условията на екскурзията и са подписали договор за организирано пътуване.
"Става въпрос за екскурзия с икономичен характер и всички бяха наясно с това", казаха от туристическата компания. В договора обаче категорията на мястото за настаняване е посочена според гръцкото законодателство - категория С. Представители на бранша обясниха, че е редно в договора да се посочва еквивалента на българската категоризация, за да няма разочаровани туристи.
От Комисията за защита на потребителите коментират, че най-важните условия са туристите да имат подписан договор с подробно описание на пътуването. На второ място, ако има разминаване между обещаното и реалността, на туриста трябва да му бъде изготвен протокол на място. Само така може да се намесим като проверяващ орган, казаха от комисията.