Лукс по време на криза

Лукс по време на криза

Всичко, което бие на око, говори за разточителнтост и разкрива чисто консуматорско отношение ще стане демоде на фона, а и след финансовата криза. Богатството ще се притежава и трупа "тихомълком". Това казва Милтън Педраза, главен изпълнителен директор на Института по лукса в Ню Йорк, който проучва поведението на най-високия сегмент от обществото и продава информацията си на най-високите брандове. В интервю за агенция "Блумбърг" той заявява, че любителите на лукса няма да се откажат от ламтежа си по изключителните и луксозни вещи, но ще харчат по-малко, и ще го правят не толкова видимо. "Ако печелите парите си на "Уолстрийт", ще станете по-малко желан гост. Ще ви се наложи да бъдете много по-прибран и дискретен от тези, които получават парите си от областта на технологиите, да речем. Дори Доналд Тръмп ще се "сниши". Ценностите ще се пренаредят. В света на лукдса притежаването на гигантска яхта ще отстъпи пред покупката на кола със "зелен" двигател, притежаването на огромни мезонети - пред живеенето в класическа колониална къща. "Не карайте оранжево "Ламбургини", излезте с по-небиещо на око синьо бе ем ве. Забравете за мобилни телефони с цена 10 000 долара. Купете си един ай-фон. При часовниците търсете добрите стари класически марки и особено дизайни", съветва Педраза.По-агресивните и "логоцентрични" марки ще се утаят за известно време. От това ще се облагодетелстват далеч по-"прибраните" брандове като Hermes, Bottega Veneta и Patek Phillipe В мъжката мода също ще настъпят промени. Посланието на костюмът "аз съм богат, но небрежен" ще си отиде, на негово място идва "аз съм стабилен и консервативен". Вратовръзката ще направи голямото си завръщане. Колкото до птичия поглед върху картинката: смяна в ролята на половете. Повечето CEO ще бъдат жени. "Мъжете не оправдаха доверието...", е обяснението на Милтън Педраза.