Дискаунт вериги настъпват към Варна
"Билла България" ще открие своя първи магазин във Варна. Той ще се намира в PFOHE Mall. Магазинът с търговска площ от 700 кв.м е ще бъде разположен на партерния етаж в тяло Б на сградата. Това съобщи Десислава Тончева, РR на PFOHE Mall. По думите й договорът е подписан на 13 октомври и предстои да бъде направен ремонт на помещенията. Очаква се магазинът да отвори врати преди или около Нова година. Ралица Кръстева от РR агенция Euro RSCG, които обслужват "Билла България", заяви за "Дневник", че точна дата за отварянето на магазина за момента не може да бъде посочена.
На няколко пъти през последните години "Билла България" възобновяваше интереса си към варненския пазар. По неофициална информация компанията планира в близките няколко месеца да открие още един магазин във Варна. "Във всеки един момент стратегическите възможности за развитие се проучват, но докато няма постигнато споразумение или договор, не бихме могли да коментираме", уточни Ралица Кръстева от Euro RSCG.
Австрийската фирма "Билла" е основана през 50-те години във Виена. През 1996 г. тя става собственост на германската група REWE - една от водещите търговските вериги за хранителни продукти в Европа с оборот от 40 милиарда евро. В България експанзията на концерна започва през 2000 г. с откриването на първия супермаркет в София. За 8 години присъствие на българския пазар търговската верига е открила общо 33 магазина в страната.
"Билла България" ще бъде втората дискаунт верига след "Кауфланд", която ще стъпи във Варна, където в момента работят основно български вериги. Най-важното конкурентно предимство за веригите, които оперират в дискаунт сегмента, е ниската цена. Затова голяма част от стоките и продуктите, продавани в магазините на дискаунт веригите, са под собствена търговска марка.
Според маркетинг мениджъра на "Билла България" Бойко Сачански, цитиран от списанието за бързооборотни стоки "Регал" (<http://www.regal.bg/show.php?storyid=365050>), присъствието на дискаунтъри, дори и в непосредствена близост до супермаркети, не се отразява негативно на нито една от двете страни. Доколкото България не е достигнала висока степен на развитие на пазара, е възможно навлизането на дискаунтъри да отнеме част от клиентите на съществуващите супермаркети. Става въпрос за стойности, които се прогнозират конкретно за всеки магазин и рядко надвишават 10 процента, казва Сачански.
Очаква се конкуренцията в сектора да се засили през 2010 г. Тогава във Варна ще отвори врати и магазин от веригата за бързооборотни стоки "Карфур". Тя ще има свой хипермаркет с площ от 10 хил. кв.м в "Гранд мол", в който инвеститор е "Оркид дивелопмънт груп". Според анализ на "Планет ритейл", представен преди време, до 2010 г. дискаунт веригите ще държат около 4 на сто от пазара у нас.
Интерес към Варна проявява и германската търговска верига "Лидл" (Lidl). Веригата, която подготвя навлизането си на българския пазар вече няколко години, а първите й обекти се очаква да заработят след 2010 г., до момента не ясно дали сред градовете, където "Лидл" ще стъпи, ще фигурира и Варна. "Лидл" е част от групата "Шварц", която има и друг бизнес в България. Към нея принадлежи и "Кауфланд". Разликата между "Кауфланд" и "Лидл" е, че втората спада към т.нар. хард дискаунтъри, в които по-голяма част от асортимента е собствени марки и по този начин се постига по-ниска цена.Доротея Николова+ още на www.morski.dnevnik.bg