Нов кол-център отваря в София

Нов кол-център отваря в София

Нов международен контакт център (call center) под името 60К ще започне официално работа в сряда в София. Центърът е собственост на дружеството "Сиксти кей" АД и ще предлага широка гама от услуги на седемнайсет езика, съобщиха от компанията. Досега в него са инвестирани над 1.25 млн. евро. Изпълнителен директор на компанията е Джон Гладуиш, който доскоро ръководеше международния кол-център на БТК - "БТК контакт". Информация на сайта на "Сиксти кей" показва, че тя се занинава с предоставяне на услуги от кол-център и аутсорсинг на дейности. Според официалната й регистрация в борда й влизат освен Гладуиш Петър Петров и Нана Гладуиш. БТК продаде центъра си за обслужване на клиенти през август тази година на "Софика груп". Той беше създаден през 2004 г. и операторите му обслужваха клиенти от общо 17 страни. От оператора обясниха продажбата му с плановете на компанията да се концентрира върху основния си бизнес - фиксирани, мобилни и интернет услуги. "Софика груп" е собственост на "ОРАК консултинг", чиито акционери са група адвокати, занимаващи се телекомуникационно право. В резултат на сливането "Софика" ще разполага до края на годината с екип от близо 400 души. Сделката потвърди прогнозите на експерти, че на българския пазар на аутсорсинг услуги, извършвани от контакт центрове, предстои окрупняване.
"Ако погледнем бизнеса на контакт центровете през призмата на световната финансова криза, той ще извлече ползи от нея, защото стагнацията ще катализира аутсорсването на услуги, а нашата дейност помага на компаниите да намалят разходите си", коментира изпълнителният директор на "Софика груп" Стефан Бумов. В момента в България по неофициални данни работят между 10 и 30, като онези, които предлагат аутсорсинг в чист вид, са десетина.