Мартеницата е символ на България, според чужденците

Чужденците избраха мартеницата за символ на България в класацията на англоезичното списание Vagabond, стана ясно днес при представянето на резултатите от вота.
Главният редактор на списанието Антони Георгиев съобщи, че мартеницата е получила 25% от гласовете на участвалите 1229 души. На второ място, но с незначителна разлика, е "мъглива утрин в Родопите" (24.8%), а на трето място идват мутрите – 11.9%.
Веднага след тях са се класирали секси момичетата – 9.1%, ракия и цигарен дим – 7.6%, изразът "Ей сега" – 6.8% .
Георгиев посочи, че противно на очакванията космополитната централна част на София с църква, джамия и синагога се е класирала на по-задно място и е получила 4.7% от гласовете.
Свръхзастрояването на Черноморието е с 4.2% от гласовете. Съжителството на скъпи коли и магарешки каручки е предпоследно с 3.9%, а бездомните кучета са на дъното на класацията с 1.7%.
Кампанията на Vagabond стартира през юли, като алтернатива на официалната кампания за избор на символ на България, в която бе избран Мадарският конник.
Целта на организаторите от списание Vagabond бе да се даде публичност на необременения поглед върху България, извън стереотипите.