Туризмът разработи антикризисна програма
Значително увеличение на средствата за реклама, използване на приходите от туристическите такси, ефективна маркетингова стратегия за привличане на туристи от нови страни - това са някои от мерките, записани в антикризисната програма, разработена от Съюза на инвеститорите в туризма.
Представители на някои от големите туристически организации се събраха вчера, за да отправят две основни послания - браншът е в криза заради общата финансова ситуация и за да се спаси, държавата трябва да даде повече пари за реклама. От бранша се обединиха около сумата от 20 млн. лв., които трябвало да бъдат отпуснати от бюджета още за следващата година. В момента обаче предвидените средства за агенцията по туризъм са толкова, колкото бяха и тази година - близо 6 млн. лв. Ще стигнем с исканията си и до най-високо ниво, тези пари трябва да бъдат отпуснати на туризма, заяви Стефан Шарлопов от Съюза на българската туристическа индустрия и председател на СПА асоциацията. "Сега е моментът да се обединим преди кризата", каза той. Трябва да се прецени как са харчени парите за реклама до момента и дали има ясни критерии за бъдещото им изразходване, посочи Йордан Цонев, председател на икономическата комисия в парламента, който също присъстваше. Единствено на тази база може да се отпуснат повече пари за реклама, добави той.
От СПА асоциацията са разработили нов маркетингов план за развитието на туризма, който най-общо представя България като целогодишна СПА дестинация. Нека да се обединим около този план и да рекламираме на слабо развитите пазари, каза Шарлопов.
Представителите на бранша виждат в кризата възможност българският туризъм да запази позициите си. Не било толкова лошо, че страната има имидж на евтина дестинация. Това щяло да привлече европейските туристи, които вече няма да могат да посещават по-скъпите места.
В антикризисния план на Съюза на инвеститорите в туризма е предвидено още приходите от туристическите такси да отиват също за реклама. Можело да се създаде фонд, в който да се заделят тези приходи и в който и бизнесът да инвестира, каза председателят на съюза Ветко Арабаджиев. И той сподели мнението, че евтиният имидж на дестинацията може да се отрази положително на туризма.
Браншът е резервиран към създаване на единна камара От туристическия бранш засега се отнасят с резерви към идеята да се създаде чрез закон камара, която да поеме част от регулаторните функции. Идеята трябва да се обсъди с бизнеса и тогава да се вземе решението, каза председателят на СБТИ Петя Славова. На подобно мнение са и от съюза на Ветко Арабаджиев. Твърдо против насилствено обединение се обявиха Донка Соколова от асоциацията на туристическите агенции и Илиян Иванов. Предложението за камара е на депутати от НДСВ и се очаква да бъде внесено между първото и второто четене на поправките в закона за туризма. |