Медийните гиганти се готвят за проблемна 2009

Медийните гиганти се готвят за проблемна 2009

Отзвуците на световната финансова криза вече се усетиха и на глобалния медиен пазар, въпреки че издателите и създателите работят с отдавна планирани рекламни бюджети. Почти по едно и също време обаче от централите на "Нюз корпорейшин" и Ем Ти Джи (MTG), която през лятото купи "Нова телевизия" и притежава 50% от групата "Диема", обявиха, че се готвят за трудна 2009 г.
Главният изпълнителен директор на Ем Ти Джи Ханс-Холгер Албрехт обяви миналата седмица, че очаква големи предизвикателства от предстоящата 2009, въпреки че момента ръководената от него компания не може да се оплаче от намаляване на рекламните приходи. "Пазарът може да е по-труден догодина, защото ние не сме независима част от макроситуацията, въпреки че на този етап нямаме признаци на загуба на рекламодатели", коментира за "Дау Джоунс" мениджърът. Той уточни, че каналите на Ем Ти Джи със свободен достъп в Скандинавия и на развиващите се пазари в Източна Европа са се справили изключително добре през третото тримесечие, като се има предвид какви инвестиции са направени в реклама според броя на населението на тези пазари. Албрехт подчертава, че въпреки мащабната сделка за закупуването на "Нова телевизия" за 620 млн. долара фирмата му все още има възможност да действа гъвкаво спрямо промените на пазара и ще успее да осъществи планираната експанзия на дейността си.
Миналата седмица Ем Ти Джи обяви увеличение на печалбата си от 39% за третата четвърт на годината, която се равнява на 405 млн. шведски крони. За сравнение - година по-рано компанията е регистрирала печалба от 292 млн. шведски крони.
В същото време мениджърите на "Нюз корпорейшън", която в България притежава Би Ти Ви и каналите "Фокс лайф" и "Фокс крайм" обявиха, че очакват влошаване на медийния пазар от гледна точка на привличането на рекламодатели. Лично Рупърт Мърдок предупреди, че застоят на пазара може да се превърне в продължителна икономическа криза. "Нюз корп." вече съкрати част от мениджърския си състав, след като отчетите за третото тримесечие отбелязаха по-слаби от очакваните резултати, които за компанията се измерват в загуби в двуцифрени числа.
Мърдок обяви още, че съкращава служители от изданията си във Великобритания и Австралия. "Не съм готов да обявя колко хора ще си отидат, но съм сигурен, че тази мярка е наложителна", съобщи милиардерът. Мърдок планира мащабни съкращения в "Уолстрийт джърнъл", след като стана ясно, че дори и отчетите на "МайСпейс" (MySpace), за която се планираше да има печалби от 30%, са стигнали едва до нива от 17% ръст до края на септември 2008 г. За момента най-печелившата част от бизнеса на австралиеца е "Скай Италия" (Sky Italia), чиито оперативни приходи са нараснали от 48 млн. долара до 165 млн. долара.
Би Би Си намалява заплатите на водещите

Би Би Си е принудена да намали зaплатите и хонорарите на водещите, съобщи "Гардиън". Според генералния директор на медията Марк Томпсън причината е финансовата криза. Решението за намаляване на възнагражденията дошло след натиск от страна на министъра на културата на Великобритания и фондация Би Би Си. Наскоро кабинетът заплаши да спре държавното финансиране на корпорацията, след като стана ясно, че двама радиоводещи са подписали договори за 3 млн. паунда за срок от 3 години.