"Флокафе" ще обслужва бензиностанциите на "Еко България"

"Флокафе" ще обслужва бензиностанциите на "Еко България"

"Флокафе" ще обслужва  бензиностанциите на "Еко България"
Гръцката верига за бързо хранене "Флокафе" ще обслужва бензиностанциите на "Еко България", съобщи гръцкият делови в. "Имерисия".
В плановете за развитие на "Флокафе" предвиждат в бензиностанциите да се изградят кафенете, минимаркети и детски кътове. Стратегическото партньорство е изгодно и за двете страни, защото "Еко България" предвижда до 2010-2011 г. да открие 100 бензиностанции.
"Еко България" след купуването на 17 бензиностанции на турската "Опет"/ Айгаз" разполага със 75 обекта и пазарният й дял възлиза на около  6.5% -7%.
От своя страна източници пожелали анонимност отбелязаха, че плановете на "Флокафе" предвиждат в следващите две години в България да се наложи веригата от кафенета "Вивартия" както се предвиждат да се открият около 30-тина заведения. В момента първото заведение на компанията се намира в София на пл. "Света Неделя".
По експертни данни в България се продават 14-15 хил. тона кафе на година. В страната има традиции в пиенето на ароматната напитка, макар че до 1990 г. се внася предимно евтино и по-некачествено кафе. Новите кафе вериги се опитват да наложат световни модели в консумирането на кафе. В луксозна обстановка с модерен дизайн може да се пие от напитката във всичките й разновидности и вкусове - еспресо, шварц (американо), лате (горещо мляко с кафе), капучино, макиато (еспресо с капка мляко) и т.н. Цената на удоволствието е висока и далеч над масовата, защото включва целия процес по селекция на зърната, специфичния метод при изпичането им, както и опита на персонала при приготвянето на напитките. Част от атмосферата са пресата и безжичният интернет.
"Флокафе" е специализирана верига за кафе специалитети и е една от големите на гръцкия пазар. Създадена е през 1994 г. в Атина и в момента мрежата й включва около 80 заведения. Освен в Гърция веригата се развива още и в Кипър и Албания.
"Вивартия" е публична международна компания за хранителни стоки, базирана в Гърция, с 13 хил. служители и 27 производствени бази. Тя обедини бизнеса на "Чипита" и "Делта холдинг" в Гърция и на международно ниво. Днес тя има четири основни бизнес направления: производството на млека и напитки с марката "Делта"; кроасани и кексове с марката "Севън дейс" (7 days); замразени храни "Анкъл Статис" (Uncle Stathis) и веригите заведения "Гудис" (Goody's) и "Флокафе" (Flocafe).
"Вивартия" е ключов играч на хранителния пазар у нас. В нейното портфолиото влизат производителят на мляко и млечни изделия ОМК, компанията за кроасани и снаксове "Чипита", а от миналата година разпространява и продуктите си от категорията на замразените храни с марката "Барба Статис" (Barba Statis).
Стъпвайки в България, гръцката кафе верига попада в един вече конкурентен пазар, на който през последните две години специализираните компании активно развиват мрежата си. Една от първите вериги от този тип беше "Онда", която в момента има вече над десет заведения. Други марки на пазара са "Кофихевън", "Кофи хаус", "Кофи рипъблик". От неотдавна на пазара е и кафе веригата на "Mакдоналдс" - "Маккафе". В България стъпи и веригата, която е номер едно в световен мащаб - "Старбъкс" чрез "Маринолопус".