Успешните екипи ще се броят догодина

Успешните екипи ще се броят догодина

Успешните екипи ще се броят догодина
Напук на мрачните прогнози за свиване на производства, съкращения и фалити, най-успешните мениджъри в България виждат в следващата година възможност да разширят позициите на управляваните от тях компании. Според директорите на фирмите, отличени за най-добри работодатели на 2008 г. в проучването на консултантската компания "Хюит", очакваните трудности, които кризата ще предизвика у нас, ще бъдат предизвикателство пред най-добрите екипи да докажат силата си.
В условията на турбулентност всяко предизвикателство трябва да се превръща във възможност. Така най-добрите могат да докажат, че наистина са добри, коментира Зоя Паунова, изпълнителен директор на фармацевтичната компания "АстраЗенека" за България, която спечели наградата за най-добър работодател при малките и средните компании. Влиянието на кризата няма да е толкова негативно, ако повярваме във възможностите си, коментира изпълнителният директор на Colliers International Атанас Гаров. И припомни, че не случайно китайците използват един и същ йероглиф за думите криза и възможност.
В трудните времена ангажираността на персонала е най-важният фактор за бъдещето на компанията, отбеляза мениджърът на "Сандоз" за България Кирко Кирков. Това е истинският тест за най-добрите екипи да покажат възможностите си не само да оцелеят, но и да станат по-силни, добави той.
Директорите на отличените за най-добри работодатели компании се обединиха около мнението, че кризата не трябва да се използва като оправдание за съкращаване на хора. Несигурността не трябва да бъде аргумент за това. Чрез освобождаването на служители се постигат само временни резултати, които не могат да бъдат спасителен пояс за изплуване от кризата, заяви директорът на ИТ компанията SAP Labs за България Пламен Тилев.
Лошите новини и предизвикателствата не трябва да се крият от служителите, тъй като те и без това ще научат за тях, заявиха топ мениджърите. Неприятностите трябва да се споделят, за да може всеки в екипа да е наясно как ще му се отрази това, което се случва. Това изгражда доверие между ръководителите и персонала, което е ключово за успеха на компанията, добави Кирков.
Когато служителите вярват на мениджърите си, те са мотивирани в работата. Доверието се изгражда чрез постоянна комуникация, в която директорите трябва да приемат хората, които ръководят, като равни и да имат човешко отношение към тях, заяви Димитър Христов, изпълнителен директор на "Авенди" ООД, която заслужи първото място в класацията за най-добър работодател при големите компании. Всеки мениджър не трябва да бъде лицемер, а да следва принципите, на които иска да научи подчинените си, добави той.