Организираме за служителите плуване с делфини, латино танци

Имаме уникален начин за празнуване на успехите си заедно с всички служители. Когато разбрахме, че печелим наградата за най-добър работодател, изпратихме съобщения до целия екип, за да може всички да се почувстват съпричастни. Използваме нетрадиционни методи, като организираме за служителите плуване с делфини, латино танци и балове с маски. По този начин създаваме среда на взаимно доверие, градивно отношение и откритост. Така изпълнителният директор на "АстраЗенека" за България Зоя Паунова описва част от ключовите моменти за успеха на компанията, която заслужи първото място в класацията на "Хюит" за най-добър работодател при малките и средните фирми за 2008 г.
Взискателни сме по отношение на целите в компанията и в същото време насърчаваме служителите, които постигат много добри резултати, обясни Паунова. За да поддържаме нивото на креативността, отправяме предизвикателство към мениджмънта да благодари на колегите си за постигнатите резултати. Така са се раждали невероятни идеи като например сформиране на вокален секстет от мениджъри по повод празнуването на един от продуктите ни, който се превърна в пазарен лидер, разказва директорът на "АстраЗенека".
Според нея е важно признанието към служителите да не се изразява само във финансови бонуси, а да има и емоционално изражение. Хората се радват и с нетърпение очакват подобни събития, а чрез тяхната радост и съпреживяване ние можем да диагностицираме тяхната ангажираност и съпричастност към компанията, обясни Зоя Паунова.
Характерно за компанията е насърчаването на креативното мислене, свободата и жизнеността на идеите. Държим много на консенсусния мениджмънт, при който служители и мениджъри работят като партньори. Вслушваме се в добрите идеи на персонала. Държим много да чуем различните гледни точки и мненията на служителите от различните отдели, разказва още мениджърът на "АстраЗенека".
В основата на успеха са истинността и автентичността на отношенията. Хората най-много вярват, когато усещат, че се отнасят честно и искрено. Така се гради доверието във всички посоки в организацията, каза Паунова.
Споделянето на знанието и на ценностите също е от голямо значение. За мен е страхотно, когато виждам, че мениджърите и служителите говорят на един и същ език, добавя тя.
Фармабизнесът е съпроводен и с много удари под кръста, свръхрегулация и изключително висока конкуренция. Въпреки това ние не си позволяваме да провисваме носове. Говорим си човешки и с поглед в бъдещето. Колегите трябва да имат визия за своето професионално развитие и то трябва да бъде паралелно с растежа на организацията, смята Паунова.