"Субару" също се отказа от WRC

"Субару" също се отказа от WRC

Японският концерн "Фуджи хеви индъстрис" обяви, че ще изтегли дъщерната си автомобилна компания "Субару" от Световния рали шампионат (WRC), заради световната икономическа криза.
Дългогодишният участник в WRC се присъединява към "Сузуки", които вчера обявиха, че спират представянето си в рали шампионата. Оттеглянето на двата тима оставя единствено световните шампиони от "Ситроен" и тимът на "Стобарт Форд" да се борят за титлата при конструкторите през следващия сезон.
"Влошаването на икономиката в световен мащаб промени драматично бизнес средата ни", заяви днес изпълнителният директор на "Фуджи хеви индъстрис" Икуо Мори. "В последователното оптимизиране на мениджърските ресурси и с цел укрепването на бранда "Субару", концерна реши преждевременно да изтегли отбора си от WRC", добави през сълзи загубилият самообладание Мори.
"Оттеглянето на "Субару" е голяма загуба, защото това е една от иконите в спорта, коментира шефът на "Продрайв" Дейвид Ричардс. - Тимът създаде истински шампиони като Колин Макрий и Ричард Бърнс и отсъствието му ще бъде усетено от феновете по света. Решението на компанията слага край на значима част от историята на "Продрайв", но сега продължаваме да гледаме напред", добави той.
От "Продрайв" не отхвърлят възможността да се завърнат в WRC през 2010 г., когато ще влезе в сила новият технически правилник за автомобилите в световния шампионат.
Автомобилният пазар в целия свят е подложен на сериозен натиск и търси начини за редуциране на разходите, заради отбелязания рекорден спад в продажбите.
"Субару" участва в световния шампионат от 1989 г. През 1993 г. се появява легендарният модел "Импреза", с който японците спечелят три поредни титли при конструкторите през 1995, 1996, 1997 г. За "Субару" са карали част от най-добрите рали пилоти като Карлос Сайнц, Колин Макрий (шампион за 1995 г.), Ричард Бърнс (шампион за 2001 г.) и Петер Солберг (шампион за 2003 г.). В последните години японците не успяха да постигнат славните успехи от 90-те, главно заради морално остарелия автомобил и постоянно съпътстващите ги технически проблеми. През този сезон по трасетата се появи новата "Импреза WRC", но тя не успя да оправдае големите надежди, които й се възлагаха, и "Субару" завърши на трето място при конструкторите.

Шефът на "Продрайв" Дейвид Ричардс заяви в понеделник пред Ройтерс, че заради икономическата ситуация "Ситроен", "Форд" и "Субару" преоценяват своето представяне в шампионата. Тогава той добави, че тимовете ще се надяват да намерят допълнителни спонсори, за да имат възможността да останат в WRC.

В началото на декември вторият по големина японски автомобилен производител "Хонда мотър къмпани" се отказа от участие във Формула 1 поради същите финансови причини. Участието във WRC не се нуждае от толкова сериозен бюджет, колкото този във Формула 1, където тим като "Хонда" изразходва около 500 млн. долара на сезон. Поради тази причина в рали спорта има и много частни участници.