Първият търговски парк у нас заработи

Първият търговски парк у нас заработи

Първият търговски парк у нас заработи
Първият търговски парк у нас отвори врати в Пловдив. Той е разположен на терен от 42 650 кв.м на бул. "Менделеев" 2 Б ("Асеновградско шосе") и обединява две сгради с разгърната застроена площ от 26 400 кв.м и паркинг за 450 автомобила. Инвеститор е "Лендмарк", а размерът надхвърля 21 млн. евро, съобщи Таня Косева-Бошова, изпълнителен директор на компанията.
"Предлагаме отлични условия за семейно пазаруване с атрактивен микс от наематели. Успяхме да привлечем големи международни търговци, които стъпват за пръв път у нас, както и наложени търговски марки", посочи Таня Косева. Наемните цени варират от 10 до 14 евро/кв.м в зависимост от положението на обекта и големината му. Договорите с наемателите са между 5 и 10 години, каза Таня Косева.
Първата сграда с площ от 13 300 кв.м е наета от австрийската верига от типа направи си сам - bauMax. Във втората сграда има 8 магазина с площ от 600 до 2200 кв.м, ресторант от 850 кв.м и супермаркет с площ 2000 кв.м. Сградите са на две нива с просторно обемно пространство, стъклени асансьори и ескалатори в големите магазини.
От края на миналата седмица вече работят магазинът на гръцка компания за облекла и обувки Sprider, най-голямата компания за търговия със спортни стоки на българския пазар Sport Depot и водещата българска верига магазини за битова електроника, офис оборудване и телекомуникационни продукти "Техномаркет". През февруари за пръв път на нашия пазар стъпват германските компании Deichmann за обувки и дрогериите dm. За пръв път в Пловдив свои обекти откриват водещата верига за търговия с хранителни стоки "Пикадили", както и магазини Euroland и Bulgarche Music Cafй, което е част от веригата "Хепи". Досега е открито само едно музикално кафе във Варна. Целта е да популяризираме съвременната българска поп и рок музика, каза Христина Христова от "Хепи". Шоурум ще отвори и Martineli, една от водещите марки за комплексно обзавеждане у нас. Търговците заявиха, че при тях засега все още не се усеща кризата. От Sport Depot дори отчетоха ръст на продажбите на годишна база.
Германските дрогерии dm ще отворят около 70 магазина

Средносрочната програма на dm предвижда до пет години да отворят 50 - 70 магазина в България, каза Валентин Василев, директор експанзия на dm у нас. Компанията стъпва на българския пазар чрез австрийското си подразделение. Годишно ще се откриват по десетина магазина с площ от около 400 кв.м в големи градове с население над 100 хил. жители. Вторият магазин у нас ще бъде в Бургас отново в обект на "Лендмарк". dm има магизини в 11 държави. Специализирана е в продажбата на дрогерийни стоки и хранителни продукти. Дрогериите предлагат около 8000 артикула в секторите козметика, храни, домакински изделия, бебешки продукти на международни и национални компании. Ще бъдат предлагани и продукти със собствени марки. За миналата година оборотът и е бил 4.7 млрд. евро. През тази отбелязваме ръст от 15%, каза Василев.