"Флорина България" увеличава продажбите си с 10%

"Флорина България" увеличава продажбите си с 10%

"Флорина България" увеличава продажбите си с 10%
Компанията за натурални сокове "Флорина България" увеличава приходите си от продажби на продукция с 10% през 2008 г., показва неконсолидирания годишен финансов отчет, представен на борсата. Ръстът на продажбите се забавя спрямо 35% увеличение отчетени за периода 2006-2007 г.
В края на миналата година компанията е реализирала продажби на сокове, нектари и продукция на ишлеме в размер на 29.47 млн. лв. Година по-рано продажбите са възлизали на 26.6 млн. лв., а в края на 2006 г.  - 19.57 млн. лв.
Реализираният ръст се дължи, както на повечето продадени обеми сокове, така и на по-високата им продажна цена, поясняват от компанията. От началото на 2008 г. търсенето на натурални плодови сокове и нектари е завишено с 6.8%, а през 2007 г. потреблението е било завишено с 12%. Основни играчи на пазара на натурални сокове, нектари и плодови напитки в страната са Quееns, BBB Group. Cappy (Coca-Cola), Florina, Maspex, Prisun, Pfanner.  Пазарният дял  на "Флорина" в общия пазар само на плодови сокове и др. негазирани напитки е  11.8% през 2008 г., допълват от компанията.
"Флорина" понижава загубата си от 1 млн. лв. на 405 хил. лв. Дружеството леко понижава и бързата си ликвидност, а повишава съотношението на финансова задлъжнялост. Дългосрочните задължения на компанията увеличават дела си от 49 на 51% от активите, като основна част от тях се дължат на облигационния заем на компанията в размер на 8 млн. евро.