Бунтът на българските пилоти почти успя

Бунтът на елитните български пилоти почти успя. Българската федерация за автомобилен спорт (БФАС) прие голяма част от предложенията им за намаляване на разходите и подобряване на състезанията, с които да успеят да изкарат предстоящия сезон.
Броят на кръговете вече е намален, каквото беше основното искане на пилотите. Това обаче не стана по най-подходящия начин. От рали календара ще отпадне едно от най-атрактивните състезания – видинското "Вида". То е любимо на зрители и пилоти, защото само там се кара суперспециален етап. Според БФАС "Вида" отпада по желание на организаторите, но техният представител Емил Маринов не е особено съгласен.
"Изсмукали са си го от пръстите. Това не е наше желание, ние сме принудени да се откажем. Причините са чисто финансови – трябват ни 150 хил. лв., а нямаме никакви спонсори. Федерацията не ни помога, а само ни пречи. Тя спонсорира всички организатори освен нас, като дори ни иска пари за ограждения. Това за мен не е федерация и не трябва да я има", заяви той. Маринов добави, че преговорите с общината и търсенето на рекламодатели ще продължат.
Друго разочарование за пилотите е оставането на рали "Твърдица" - надпреварата, която се оказа най-нежелана от тях. Малка победа за състезателите е преобразуването на рали "София-Виктори" в отрит кръг от шампионата. През миналия сезон то беше запомнено със слабата организация, дългите преходи и ниския интерес от страна на публика и медии.
"Федерацията изпълни голяма част от исканията ни, каза рали шампионът Димитър Илиев, който през декември заяви, че заради дългия състезателен календар и липсата на спонсори може да не започне сезона. Доволни сме от взетите решения, но рали "Вида" не трябваше да отпада. То събираше най-много публика и беше истинска атракция за зрители и пилоти", добави той.
Като част от намаляването на разходите всички организатори, освен рали "България", ще трябва да намалят километража на специалните си етапи и преходите между тях, както и времето за провеждане на състезанията.
Пилотите вече ще имат свои представители в комисиите, които определят състоянието на трасетата и дали са подходящи за провеждане на състезания.
Федерацията намали таксите за организаторите и пилотите и прие връщане на старата точкова система (1-10 т., 2-8, 3-6, 4-5, 5-4, 6-3,7- 2, 8-1). Добавено е обаче спорното решение при участие на даден пилот в 4 до 6 състезания да не се взима най-слабия му резултат, а при участие в над 7 надпревари за крайното класиране няма да се пресмятат двете му най-лоши постижения.
Това може да доведе до тактически надлъгвания между състезателите, а едно отпадане на призов пилот ще усложни задачата му в борбата за титлата. "Другаде такова нещо няма. Ние караме за да спечелим, а не за да ни взимат точки", коментира Илиев.