Антимонополната комисия спря договорите за маршрутките
Комисията постанови решението й срещу изпълнението на договорите с фирмите да влезе в сила веднага, дори и общината да обжалва. КЗК предлага на общината и кмета да отменят издадените в нарушение на закона решения за отдаването на маршрутните линии.
През май 2003 г. със заповед на Софиянски се откри процедура за възлагане на допълнителни маршрутни линии в София. В края на 2003 година след продължително отлагане от 36 участника в конкурса едва шест бяха класирани. "ЕГ-6", ЕТ "Сиси-Т", "Карина СПС", "Борекс транс", "Ант Фарма" и "Рана - МХ" спечелиха конкурса и трябваше да обслужват линиите за срок от седем години.
"Карина СПС" е собственост на приватизираната от бившата ВИС общинска фирма "Паркиране и гаражи", "Сева транс", в която е синът на бившия транспортен министър Вилхем Краус - Антон, и "София франс ауто". Собственикът на "Борекс транс" Любомир Стоичков пък е общински съветник от БСП.
КЗК реши, че критериите за оценка в конкурса, определени от СОС, са в разрез с правилата на закона. Основният параметър "Професионален опит и надеждност" е с изключителна тежест 50 точки и се явява решаващ за резултатите от класирането. Сериозно нарушение е заложено и в предимството, дадено на кандидатите, които до момента на конкурса са имали договори за превози, възложени от Столичната община, мотивира се КЗК.
Според комисията голямата разлика в точките между двата вида участници в конкурса пречи на превозвачите извън столичния пазар да навлязат на него. В конкурса е било дадено предимство и на дружествата, които са обслужвали повечето линии и преди това. Включването на съдебната регистрация като критерий за оценка отново поставя в привилегировано положение едни компании спрямо техните конкуренти, реши КЗК.
"В подкрепа на този извод е фактът, че от 36 кандидата, участвали в конкурса, само шест дружества са спечелили обявените допълнителни маршрутни линии. До този момент на пазара е имало над 20 превозвачи и той е бил силно конкурентен", пише в решението на КЗК.