Новата "Тойота Версо" залага на мултифункционалността

Новата "Тойота Версо" залага на мултифункционалността

Новото поколение на популярния миниван "Тойота Версо" направи световната си премиера на изложението в Женева. Това, което трябва да се отбележи, е, че вече ще има само един модел с това означение, а не както доскоро "Ярис Версо", "Корола Версо" и "Авенсис Версо". Показаният в Женева автомобил е наследник на "Корола Версо", като е прибавил 70 мм по дължина (до 4.4 метра), а ширината е вече 1790 мм (+20 мм). Височината е запазена и е 1620 мм.
Погледната отвън, новата "Корола Версо" изглежда доста по-модерно, като стойката излъчва динамика и стабилност. Това обаче не е самоцел и автомобилът е с намален коефициент на въздушното съпротивление. Целта е била редуциране на разхода на гориво, като голяма роля за това имат новото поколение бензинови и дизелови двигатели и скоростни кутии.
Като цяло моторите се характеризират с намалена консумация на гориво (до 12%) и отделяни вредни газове и повишена мощност (до 20 на сто). Базовият бензинов двигател е 1.6-литров с мощност 131 к.с, с 22 коня повече от предишната генерация, а максималният въртящ момент е нараснал с 10 Нм до 160 Нм. Вторият бензинов двигател е с работен обем 1.8 литра, като тук мощността е повишена до 145 коня (+18 к.с.), а въртящият момент достига 180 Нютонметра (+10 Нм). Дизелите са двулитров D-4D (125 к.с., 310 Нм) и 2.2 D-CAT (148 к.с., 340 Нм).
Мултифункционалността е от първостепенно значение за минивановете и от "Тойота" са поработили сериозно по въпроса. Благодарение на факта, че седалките от задните два реда са самостоятелни и могат лесно да се сгъват и демонтират, са възможни 32 различни конфигурации на купето. Специално внимание е обърнато на пътуващите най-отзад, за които вече има пълноценни пасажерски места. Дори когато в новото "Версо" пътуват седмина, те могат да разчитат на багажно пространство до 178 литра. Новост е нишата в пода под третия ред кресла, в която могат да се поберат дори малки пътнически сакчета. При сгъване на облегалките на седалките от задните две редици се образува товарен отсек с равен под, дължина 1830 мм и широчина 1585 мм.
Интериорът на новото "Версо" е изцяло преработен, като приборният панел е изнесен в средата на арматурното табло, което отваря място за нови места за съхранение на различни дреболии. Новост е и по-големият панорамен покрив, предлаган като екстра.
По отношение на пътното поведение стремежът е бил към повишаване на комфорта, без от това да страда стабилността. Управляемостта на колата е станала по-прецизна благодарение на серво управлението с променливи характеристики и система за компенсиране на грешките на водача. С помощта на стабилизиращата програма и куп електроника ъгълът на завиване на колелата се променя автоматично в посока, улесняваща вкарването на автомобила в желаната траектория.
"Тойота Версо" използва последно поколение антиблокираща система на спирачките, комбинирана със спирачен асистент и електронно разпределение на спирачното усилие. Автомобилът може да се оборудва с до седем въздушни възглавници и завеси, а предницата е преработена с цел по-добра защита на пешеходците. Надеждите на производителя са, че "Версо" ще получи максималните пет звезди при краштестовете на независимата организация EuroNCAP.