"Карфур" бори кризата с по-ниски цени

"Карфур" бори кризата с по-ниски цени

Най-големият търговец на бързооборотни стоки в Европа - френската "Карфур" (Carrefour SA), смята да заложи на агресивен план за оптимизация на дейността си, за да се справи със свитото потребление, съобщи "Блумбърг". Целта на новия главен изпълнителен директор на компанията Ларс Олофсон е да превърне групата в по-гъвкава и конкурентоспособна.
През настоящата година "Карфур" ще похарчи 2.5 млрд. евро за подобряване на активите и допълнителни 600 млн. евро за подсигуряване на по-ниските цени, които компанията ще предлага на своите клиенти. Намаляването на оперативните разходи също ще е ключова част от програмата на дружеството за годината, което неминуемо ще доведе до съкращения. "Карфур е лидер на пазара, но не можем да осигурим същия ръст на продажбите и печалбата като на някои конкуренти. Време е да го направим", заявява Олофсон, цитиран от "Блумбърг". За 2008 г. приходите на компанията са отбелязали ръст от 5.9% на годишна база до 86.97 млрд. евро.
"Карфур" ще отвори първия си магазин в България на 26 март в мол "Бургас плаза". Магазинът ще бъде разположен върху 13 хил. кв.м площ. Групата е ключов наемател и в изграждащия се "Гранд мол"(Grand mall) във Варна, където компанията ще ползва 9300 кв.м площ за срок от 30 години. Молът ще бъде завършен и ще отвори врати през 2010 г. А така също ще има и голям обект на бул. "Цариградско шосе" в София.