Авиолиниите се приземиха на дъното
Преносът на товари посредством услугите на авиокомпании се срива с 22.1% за февруари на годишна база. Това може да са най-ниските стойности, които ще бъдат регистрирани по време на кризата, смята специалисти, цитирани от Ройтерс. Друго дъно, което бе достигнато от сектора е това на индексът на водещи авиолинии Amex Airline, който успя да достигне най-ниската стойност от създаването си през 1992г.
Измерителят за представянето на десет авиокомпании, предимно американски, регистрира спад от 52% в рамките на два месеца, съобщава Блумбърг. Този показател ясно очертава ситуацията, в която се намира индустрията в момента. Свиването на търсенето през последните месеци и мрачните прогнози за трудно бъдеще принудиха сектора да търси нови и нови начини за преодоляването на кризата.
След като през януари авиокомпаниите отразиха спад на годишна база от 5.6% в пътникопотока, данните за февруари показаха почти двоен ръст в свиването на показателя. Сривът за изминалия месец е от 10.1%, съобщи Ройтерс.
Въпреки тези данни за сектора, компанията US Airways Group очаква да завърши годината с печалба, ако приходите от пътници спаднат с до 15%.
За ограничаването на загубите в сектора се грижат всички засегнати страни. ЕС реши вчера, че ще преразгледа въздушните маршрути на континента в опит да намали разходите за гориво и емисиите на СО2 (въглероден диоксид), съобщи Ройтерс. Обединяването на 27-те въздушни пространства на страните членки в 9 групи до 2012г. е основна точка от плана за "Единно европейско небе II" (Single European Sky II), уточнява агенцията. Според данни на ЕК, маршрутите Лион-Франкфурт и Амстердам-Милано са съответно с 40.7% и 23% по-дълги от необходимото. Очаква се съкращаването на линиите да намали драстично времето за път, разходите за гориво и вредните емисии от газове изхвърляни от индустрията, от което обществото може само да спечели, коментират специалисти.
Несигурността в сектора на въздушните превози беше демонстрирана от вчерашната информация за казуса между "ФедЕкс" (FedEx), "Боинг" (Boeing) и американското правителство. По данни на Ройтерс, ако Конгреса на САЩ одобри закон според който работниците в сектора на доставките ще могат да се присъединяват по-лесно към профсъюзни организации, компанията за куриерски услуги ще бъде принудена да откаже поръчка за 30 самолета от американския производител. Общата договорка между двете дружества е за 45 самолета, от които 15 бройки от модела 777, няма да могат да бъдат отказани, допълват от Ройтерс.