Търговци в Мол Варна започват нова стачка

Почти половината от наемателите на търговски площи в МОЛ Варна, обявиха, че започват стачка от днес. Така 58 магазина от общо 120 ще останат затворени до сряда. Вчера информацията бе потвърдена и от пресслужбата на търговския център. Протестът бе мотивиран с високите наеми и нежеланието на мениджмънта за предоговарянето им. Част от магазините и заведенията за хранене в мола няма да работят и в първите три дни на всяка следваща седмица. Протестът на тълговците ще бъде подкрепен и от Българската ритейл асоциация (БРА), съобщиха от сдружението.
В текста на подписка, распространена до медиите от собственици на магазини в мол Варна се казва, че в него липсва реално управление, както и информация за това как се привличат нови клиенти. Според обединените наематели през март т.г., компанията собстгвеник на мола "Милър Дивелъпмънтс" ( Miller Divelopments) е проявил разбиране, че условията за бизнес в България се влошават и е поела ангажимента да преосмисли наемите, като проведе индивидуални срещи в периода от 23 март до 17 април. На търлговците е била предложена дори временна финансова помощ.
Вчера, пресслужбата на търговския център разпространи и писмо, в което се настоява, че "Милър Дивелъпмънтс" е проявил разбиране към проблемите на търговците и в интерес на развитието на търговския център вече са изпратени предложения за анекси към сега действащите договори на наемателите. Те предвиждат облекчени условия в наемните нива до края на 2009 година, се твърди в писмото.
Според сдружението на наемателите обаче някои от тях действително са получили предложения за споразумение, в което се изисква да приемат нови условия към договорите си. Спорлед тях обаче те предвиждали дори по-тежки санкции за неизпълнение на договорите от предходните.
Над 50 търговски обекта в "Мол Варна", останаха затворени и на 9 февруари т.г. Протестът беше мотивиран с искания "за по-активна рекламна политика на ръководството на мола и привличане на повече клиенти". "Очакванията за високи продажби, а оттам и печалби, трудно могат да бъдат постигнати броени месеци след откриването на "Мол Варна". Световната практика показва, че за налагането и утвърждаването на един търговски център са необходими минимум 12-14 месеца.", каза в отговор Ивайло Иванов, мениджър на мол Варна.
Справка на "Милър дивелъпмънтс" сочи, че до момента само 4 % от наемателите на търговски площи в Мол Варна са взели решение да преустановят дейността си в търговския център. "В същото време през последните седмици има подписани нови три договора и са в процес на финализиране преговори с други потенциални наематели в търговския център, които ще допринесат за подобряването на микса от наематели. През следващите няколко седмици предстои да бъдат финализирани договори за отдаване на други обекти с обща площ около 1 000 кв. м. ", се казва още в разпространения текст.
Мол Варна беше открит на 12 Юни 2008 година и до момента е най-големият търговски център в България с обща застроена площ от 70 000 кв.м., Реалната търговска площ е около 33 000 кв.м. Собственикът на мола "Милър груп", е компания, специализиран в строителството и управлението на недвижими имоти. Тя сключи договор за покупката на все още строящия се търговски център на "Интерсервиз Узунови" АД срещу 120 млн. евро. Това бе най-високата цена, платена за търговско-развлекателен център у нас. "Милър груп" е специализирана в строителството, инвестициите в жилища и развитието на недвижими имоти. Оборотът на компанията през миналата година е близо 550 млн. паунда с очаквания тази година да достигне 568 млн. паунда.