"Лаваца" разширява портфолиото си в България
Италианският производител на кафе "Лаваца" ще разшири портфолиото си в България, съобщиха от компанията. Във веригите за техника ще се продава системата за домашно еспресо Lavazza A Modo Mio, която представлява кафе машина с капсули. Ще има 4 вида кафе, които ще могат да се приготвят със системата, казаха още от компанията. Те ще бъдат от сорта арабика. Кафе машините пък са произведени от компанията "Саеко".
"България и Източна Европа се превръщат във все по-важен пазар за нас", съобщи вицепрезидентът на "Лаваца" Джузепе Лаваца. Според него финансовата криза е засегнала в по-голяма степен продажбите на кафе извън дома, където се отчита спад от около 15-20%.
От няколко години България е третата страна по познаваемост на марката "Лаваца" след Италия и Франция, отчитат от компанията. България се нарежда на второ място в света след Италия по продажби на кафе "Лаваца", изчислено на глава от населението. Средногодишният ръст в продажбите на българския пазар е 15-20%, казват още от дружеството.
По данни на Nielsen "Лаваца" е на второ място по продажби в ритейл сектора и лидер по продажби в заведения с дял от 70% в премиум сегмента. България е най-големият пазар в Източна Европа за еспресо системи с капсули за "Лаваца". През 2008 г. в страната са продадени над 15 млн. от тях.
Интервю с вицепрезидента на компанията Джузепе Лаваца четене на 6 юни във в. "Капитал"