Китай остана временно без "World of Warcraft"

Милиони китайски геймъри получиха стимул да зарежат компютрите и да излязат навън, след като компанията The9, разпространяваща в страната масовата онлайн ролева игра "World of Warcraft", спря поддръжката на всички свои сървъри заради изтичането на договора й с Blizzard. Проблемът за играчите идва от това, че новият доставчик NetEase все не е напълно готов да възобнови услугата и това едва ли ще се случи преди края на юни, предават китайските медии.
Минути след затварянето на сървърите китайските гейм форуми бяха препълнени с коментари от недоволни фенове. В най-популярния от тях, www.QQ.com, през първите няколко часа са получени над десет хиляди съобщения относно "World of Warcraft". "Липсват ми дните, когато играех WoW с приятели. Те никога няма да се завърнат," пише носталгичен геймър. Друг пък публикува видео с последните минути преди угасването на сървърите.
Спирането на WoW бе последвано от благодарствено писмо от страна на The9 към потребителите. Официалният сайт на играта за Китай от 2005 г. насам wowchina.com също бе спрян и вече прехвърля към сайта на The9, на който се обяснява, че играчите ще бъдат обезвъзмездени за предплатените часове за игра през следващите три месеца.
"World of Warcraft" е най-печалившата компютърна игра в историята с над 11 милиона активни абонати по цял свят. Всеки от тях плаща средно по 13 евро за едномесечен абонамент. В Китай обаче се използва още една система за разплащане, при която потребителите предплащат за определен брой игрови часове.
Немалка част от китайците обаче вече се мигрирали към тайванската версия на "World of Warcraft", което успя да предизвика сериозен лаг в пиковите неделни часове, а самото логване на сървърите е отнемало по повече от по няколко часа. Сървърите на острова са по традиция популярни сред жителите на континентален Китай, най-малкото заради факта, че не подлежат на контрол от властите за времето, което може да се прекарва в игра.
Периодът на WoW-затъмнение в милиардната страна най-вероятно ще доведе и до сериозни скокове в популярността на другите игри от жанра, като най-големият печеливш се очаква да бъде компанията "Shanda", която разпространява излязлото през април MMORPG "AION". Други заглавия, към които се очаква приток на геймъри са "JX Online 3" и "Zhu Xian Online".
По изчисления на iResearch в Китай има 55 млн. активни геймъри и страната би трябвало скоро да изпревари САЩ, като най-голям пазар за компютърни игри. Прогнозите са, че обемът на приходите на местната индустрия през 2012 г. ще достигне 10 млрд. долара.