Китайският пазар съживява глобалното автомобилостроене
Новият лидер по продажби на автомобили в света Китай се превръща във все по-силна притегателна цел за представителите на индустрията, търсещи перспективи за развитие в условията на криза. Това става ясно от последните новини от сектора, публикувани от Пекин. Продажбите на нови автомобили в страната са се увеличили с 48.5% на годишна база през юни, а сделките с китайско участие на ниво компании продължават да се увеличават.
От началото на годината общият брой на продажбите на превозни средства в страната се е увеличил с 18%. Според прогнозите за продажби на леки коли за 2009 г. сделките вече се очаква да надминат 7 млн., като предишните очаквания бяха за 5.8 млн., заявяват от маркетинговата компания JD Power. Гладната за нови автомобили икономика на Китай е допълнително стимулирана и от редица държавни мерки за повишаване на потреблението в страната. Данъчни облекчения, директна парична помощ, улеснени условия за отпускане на кредит са сред основните схеми за обновяване на всички сегменти на автопарка. Именно тези стимули са в основата и на нарасналите с 1.3% продажби на "Ауди" (Audi) през юни в глобален мащаб, коментират от компанията. С оглед на настоящите обстоятелства редица производители се пренасочват към икономиката, очаквана да регистрира ръст 7-8% за 2009 г. Местни предприятия вече си осигуриха участие в "Хъмър" (Hummer), а навлизане в "Опел" (Opel) или "Волво" (Volvo) също са възможни. Лидерът на пазара в Китай с над 800 хил. продажби от началото на годината "Дженерал мотърс" (General Motors) разширява производствата си в страната, а примамени от големия ръст на пазара, компании като БМВ (BMW) и ФИАТ (Fiat) също строят мощности.