КЗК глоби винарска изба "Тодоров" и "Винополи"

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) наложи имуществени санкции на винарска изба "Тодоров" и на "Винополи" за нелоялно привличане на клиенти. Санкциите са съответно 105 хил. лв. и 20 хил. лв.
Повод за глобата е игра под наслов "С любоff от Тоdoroff. Обиколи Европа с Todoroff", рекламирана в електронните медии. Рекламното съобщение се разпространява чрез електронната страница на "Винополи" – официален представител на "Тодоров" за България и чрез рекламни пана. Участието в играта изисква да е закупен продукт – вино или ракия с марката Todoroff.
Според комисията наградите в играта с изключение на голямата са в рамките на ограниченията на закона. Голямата награда обаче, едноседмичен круиз за двама по Западното Средиземноморие, надхвърля установения праг от 100 пъти цената на предлаганите продукти. В настоящото производство този праг е 940 лв., като за база е взета най-ниската цена от асортимента, тази на вината Boutique – 9.40 лв.
КЗК счита, че като организатори на играта и двете дружества носят отговорност. При определяне на санкцията комисията е взела под внимание сравнително краткия период на нарушението и оказаното съдействие от страна на дружествата.
Решението на КЗК може да се обжалва пред Върховния административен съд.